Jås Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hei,noen som vet noe om dette? Det jeg er nysgjerrig på er om alpina gjør forsterkninger i karosseriet når de bygger om biler,og lurer da spesielt på e21-karossen. Jeg TROR ikke de gjør endringer,men er ute etter om noen VET dette,eventuelt kan dokumentere hva som er forskjellig. Blir også takknemlig om noen kan fortelle meg hvem jeg eventuelt kan kontakte for å få slik dokumentasjon,om dette finnes. Takker for svar!..
rolfi Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Send de en mail og spør Har vært i kontakt med de på mail for noen år tilbake, med spørsmål jeg har hatt. Hyggelige og hjelpsomme var de iallefall den gang.
Jås Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 Send de en mail og spør Har vært i kontakt med de på mail for noen år tilbake, med spørsmål jeg har hatt. Hyggelige og hjelpsomme var de iallefall den gang. Takker,det skal jeg prøve. Har alltid tenkt at det ikke var vits å spørre der,at ting er hemmelig osv,men skal gjøre et forsøk..
e36drift316 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 ja de sveiser inn masse blekk så bilen blir dobbelt så tung
Ballder Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 ja de sveiser inn masse blekk så bilen blir dobbelt så tung I likhet med hue ditt som tydeligvis er fylt med bly for at det ikke skal ta av....
2000Touring Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 ja de sveiser inn masse blekk så bilen blir dobbelt så tung I likhet med hue ditt som tydeligvis er fylt med bly for at det ikke skal ta av.... LOL!
TRF Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Det enkleste er om du får tak i alpina delekatalog for den aktuelle modellen, der står det alltid definert. Ellers er de ofte hyggelige og meget hjelpsomme, men vet ikke hvor lenge de forblir det om alle ringer og gnæger for hver minste ting.
Jås Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 Det enkleste er om du får tak i alpina delekatalog for den aktuelle modellen, der står det alltid definert. Ellers er de ofte hyggelige og meget hjelpsomme, men vet ikke hvor lenge de forblir det om alle ringer og gnæger for hver minste ting. Ja det var det å få tak på en slik delekatalog da? Har du noen formening om hvor? Jeg trenger noe som kan brukest oppimot biltilsyn med tanke på godkjenning av litt større motor...
///MPower Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 du kan få kjøpt delekatalog og hva som er gjort annerledes hos alpina. fikk med dette på en alpina eg hadde, der hadde forrige eier gjort dette. men har hørt de krever et alpina ch nr for at de gir ut dette, men ikke helt sikker om det stemmer. bare å sende en mail og høre.
Jås Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 du kan få kjøpt delekatalog og hva som er gjort annerledes hos alpina. fikk med dette på en alpina eg hadde, der hadde forrige eier gjort dette. men har hørt de krever et alpina ch nr for at de gir ut dette, men ikke helt sikker om det stemmer. bare å sende en mail og høre. Hei,det er kanskje det alpina kaller "General Operating Permit" som er delekatalog da? Ser denne kan kjøpest for 10 euro,men må ha et alpina-nummer... Men skal sende en mail og sjekke mulighetene vertfall.. Venter og på svar fra en som kanskje hadde et navn til en i alpina jeg kunne kontakte.
SSM Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Det er ikke problem. Jeg fikk det fra dem på E30, men du må få ALLE de andre endringene også.
Jås Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 Det er ikke problem. Jeg fikk det fra dem på E30, men du må få ALLE de andre endringene også. Ok,som i bremser,understell osv? Sendte du de bare en Mail eller ringte du?
bmwmaxi Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 På e-21 alpina med 2,3 l er det ingen endring på karosseriet. Men på 2.8 er det sveiset en ekstra braket/feste for diff. feste. Er likt det som er der men speilvent, da lokket fra alpina er festet på begge sider. Resten er skrudde deler.
Jås Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 På e-21 alpina med 2,3 l er det ingen endring på karosseriet. Men på 2.8 er det sveiset en ekstra braket/feste for diff. feste. Er likt det som er der men speilvent, da lokket fra alpina er festet på begge sider. Resten er skrudde deler. Flott,dette er info jeg er ute etter,men det må kunne dokumenterest. Du har ikke noe fra alpina som viser dette vel?
bmwmaxi Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Hvis du legger med dokumentasjonen som alpina har, vil du sikkert få klarsignal for ombygging ved søknad. Men problemet er og finne noen som lager et skriv som går god for at alle riktige deler er brukt. Du tenker på s14 motor ? For m30 6syl. får du ikke godkjent lenger p.g.a de nye vekt forskriftene. Da må du ta utgangspunkt i en 6syl. E-21 http://www.bmwe21.net/e21/alpina/ Diff. feste: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1249839 Noen bilder av et kopi lokk: http://www.vintagepartsusa.com/catalog/ ... E21---2002 http://www.alpina-automobiles.com/filea ... an_E21.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå