Hopen Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Har en kamerat som skal montere innsug fra 2.5 m50 på 528'n sin. Har lest en del å prøvd å søkt litt men står så mye forskjellig. Ser noen sier at man må bestille et omb kit, og noen sier man ikke trenger noe. Hva er sant, og hva må gjøres? Mvh
matss Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Du må ha et ombygningskit ja. Det går uten og, men da må du kappe ut deler av M52 innsuget, og plastsveise det inn i M50 innsuget. Her er link til nøyaktig hva du trenger: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/M50-Mani ... 19c6f60a0f Akkurat den bestilte jeg til min 323i da jeg skulle ha M50 innsug på den. Veldig lettvint, gjort på noen få timer!
Hopen Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 kan man bruke dette også? http://m50manifold.com//index.php?optio ... &Itemid=40
///Naitsirk Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 Ja, men det første der er 100 ganger bedre.
donald duck Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hei jeg har selv et m50 og et m52 insug liggende i boda som jeg hadde tenkt å pusle sammen med et slikt kit iløpet av vinteren.Syter med å kappe i filler m50 insuget pga.litt uklarhet i de DIYen jeg har funnet.Hva er forskjellene på disse kittene da jeg har vurdert et fra Turner Motorsport.Er det noen som har peiling på kostnader med tanke på toll og avgifter/frakt på slike deler.Ellers mottas med stor takk tips/råd/linker eller DIYer til alternative evt. rimeligere løsninger.Ha en Fin dag bimmers
Haug530D Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 kan man bruke dette også? http://m50manifold.com//index.php?optio ... &Itemid=40 Da kan du like godt lage det selv av noen slangestumper, finnes diverse Diy's på det på nettet. Har selv turner Motorsport sitt sett og angrer ikke akkurat på det.
///Naitsirk Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Kjøp eurosport kittet, bedre løsning finnes ikke og det er vanvittig kjapt og enkelt og montere!
Hopen Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 okei! Skal montere m50 innsug på 523'n min tenkte jeg. Noen erfaringer på dette med m52b25 motoren?
Haug530D Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 okei!Skal montere m50 innsug på 523'n min tenkte jeg. Noen erfaringer på dette med m52b25 motoren? Jepp, har selv dette på min motor, sammen med portet innsugsspjeld, grenrør og programmert hjerne for oppsettet. Kan ligge å daffe på 3 giret ved 1000rpm uten problem (Vel å merke pga hjernen).
Hopen Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 okei!Skal montere m50 innsug på 523'n min tenkte jeg. Noen erfaringer på dette med m52b25 motoren? Jepp, har selv dette på min motor, sammen med portet innsugsspjeld, grenrør og programmert hjerne for oppsettet. Kan ligge å daffe på 3 giret ved 1000rpm uten problem (Vel å merke pga hjernen). Hvordan har du fått programert hjernen? pris? Merker du noe på bensinforbruk? hvordan er draget i den ifh til orginal?
Haug530D Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 okei!Skal montere m50 innsug på 523'n min tenkte jeg. Noen erfaringer på dette med m52b25 motoren? Jepp, har selv dette på min motor, sammen med portet innsugsspjeld, grenrør og programmert hjerne for oppsettet. Kan ligge å daffe på 3 giret ved 1000rpm uten problem (Vel å merke pga hjernen). Hvordan har du fått programert hjernen? pris? Merker du noe på bensinforbruk? hvordan er draget i den ifh til orginal? Eirik Viste her på forummet som har programmert den for meg, har desverre ikke fått kjørt så langt med den ennda men det lille jeg har kjørt så må jeg si at jeg er ganske fornøyd. Før jeg programmerte hjernen var den litt daff på lave turtall, nå trenger jeg så å si ikke bruke 1 gir, den går jevnt og fint hele veien på turtalls skalaen. Når det gjelder bensinforbruk så er jeg ikke sikker men jeg tror den bruker mindre nå, men jeg har ikke vært på noe særlig langtur ennda som sagt.
donald duck Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Takker så meget for nyttige svar,tror jeg går for eurosport kittet men noen som vethvilke totallkostnader som gjelder ved kjøp av dette på ebay 261 dollar for settet 51 dollar i frakt + evt. tollavgifter er dette totalprisen eller tilkommer flere kostnader?
Haug530D Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Takker så meget for nyttige svar,tror jeg går for eurosport kittet men noen som vethvilke totallkostnader som gjelder ved kjøp av dette på ebay 261 dollar for settet 51 dollar i frakt + evt. tollavgifter er dette totalprisen eller tilkommer flere kostnader? Da blir det ca 1853,- + moms =2297,- + postens fortollingsgebyr, ca 200,- for varer over 1000,- Ca Totalpris = 2497,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå