Gå til innhold

Freddalur's BMW E30 S54 Turbo 1115whp mest effekt i Norge?

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg vært på bremsing igjen, og resultatet ble veldig bra :applause: I og med at jeg har bare 7.3:1 i komp og kjører e85, så er den vanskelig å få til å gå rent på lavt ladetrykk, men med engang vi passerte 1,8 bar så likte motoren seg mye bedre og den sang fint :) Er helt sinnsykt hvor mye effekt forskjell det utgjør om du har 30grader i innsugstemp mot 40grader igjen, og samme med vanntempen. Men nå er den mappet med rundt 40 grader i innsugstemp og over 90grader i vanntemp, og det er jo samme tempraturene som jeg vill få på banekjøring. Jeg bremset 735whp og 880wnm på 1,8bar på bf98 i tidlig vår, men da var tempraturene noe helt annet, så mye har det faktisk og si.

Har vært mye styr i vår her med kjølesystem, svinghjulstrøbbel og clutch som har sprukket. Men nå virker bilen ekstremt godt, og jeg gleder meg til E30meet :)

På bensin bf98 og 1,7bar ladetrykk så ble det 704whp og 807wnm

På e85 og 2bars ladetrykk ble det 762whp og 1009wnm :)

IMG_0220_zpsc5c6cfa1.jpg

Skulle hatt mye høyere kompresjon men den ble som den ble og den fungerer topp nå :)

Har noen bilder fra iår her:

Utafor bjørnstad bil idag

IMG_0223_zps8c411dd8.jpg

Bilder av motorrommet

IMG_0217_zps37c50fb2.jpg

Her er første langtur i vår :)

IMG_0028_zps1d5c4dab.jpg

Fra gs-treffet i Trondheim, fikk premie for beste modifiserte :)

IMG_0156_zps45d6c1c0.jpg

Disse skal brennes opp i nermeste framtid :)

IMG_0085_zps7e451866.jpg

Hadde også diff trøbbel, sperra brente seg, freste også nye rampvinkler i sammeslengen :mrgreen:

IMG_0088_zps87df7908.jpg

Her er rett før avreise til Gatebil Våler :)

IMG_0136_zps3a38533f.jpg

Tisse pause i Østerdalen

IMG_0139_zps4c483f78.jpg

Og til slutt et stemmnings bilde :)

IMG_0070_zps81c51b14.jpg

Stor takk til Bjørnstad bil og Geir haugen idag :)

Skrevet

Sjukt gode tall da, får vi slurre film snart?:-), har du feste på noen av gira??,

Blir ikke salg nå da?:-)

Uansett sinnsykt gjennomført og fin bil du har!:-)

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Skrevet

Gratulerer med flotte tall! Dette er på hjula det vel?

Må få skaffet meg større eksosdel til vinteren å lade 2kg selv, min hadde mye mottrykk nå på sist bremsing !

Skrevet
jæææven :) ikke verst :) gleder oss til e30meet nå ;)

Det blir artig 8)

Grattis :applause: motorsterk denne! meget sterk i bunn i forhold til mopedmotoren min hehe.

Bra "fræs" i din også stensheim :) Hadde vært artig å møttes en kveld på Støren for litt shit jabbing :)

Flotte tall og arbeid her! Hvilket kjølesystem endte du opp med? Sees på e30meet!

Takk :) Endte opp med samme som før, bare oppborra 65graders termostat og ny vannpumpe :)

Friske tall dette ja mtp komp, fin kurve og virker det som?

- Håkon

Ja, er veldig fornøyd nå, blir en testtur ikveld :)

Gratulerer med flotte tall! Dette er på hjula det vel?

Må få skaffet meg større eksosdel til vinteren å lade 2kg selv, min hadde mye mottrykk nå på sist bremsing !

Takk :) Dette er på hjula ja, blir artig å se hva du klarer på 2bar, jeg har jo så lav komp at den er ikke opptimal til e85 desverre..

Sjukt gode tall da, får vi slurre film snart?:-), har du feste på noen av gira??,

Blir ikke salg nå da?:-)

Uansett sinnsykt gjennomført og fin bil du har!:-)

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Hehe, må prøve å få til en speedometer film endag :) feste er det dårlig med nå ja, og det er bra :D den er fortsatt til salgs ja.

ikke værst tall det :)

forsvinner vell noen dekk på e30meet da vell ;) ?

Håper det :)

Om noen har en unibolt til et 22mm Ireland Engineering stabstag til e30 liggende som de ikke bruker så hadde det vært ekstremt kjekt å fått lånt en stk, for jeg har ødelagt en og bestilt opp ny men har ikke kommet ennda.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...