Gå til innhold

BMW E34 535 Turbo - Begynner å ta form!

TerjeA
 Share

Anbefalte innlegg

Etter laange stunder med kinning, ga eg opp. Tenkte at startern skulle få kvile litt :)

Så eg tok ein lang fjelltur for å tenke på ande ting. Dette funka dårlig og eg gjekk å tenkte på denne motoren ca heile tida..

No kom eg nett heim igjen.. Ca 5-10 sek med kinning skulle til, før den plutselig hadde nett over 2 bar oljetrykk! :D Deilig! :)

Bra!

PS! Skulle jeg tatt meg en lang tur for å fått oljetrykk i min motor, så hadde jeg nok vært sånn ca i Kambodja eller litt lengre vekke akkurat nå.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter laange stunder med kinning, ga eg opp. Tenkte at startern skulle få kvile litt :)

Så eg tok ein lang fjelltur for å tenke på ande ting. Dette funka dårlig og eg gjekk å tenkte på denne motoren ca heile tida..

No kom eg nett heim igjen.. Ca 5-10 sek med kinning skulle til, før den plutselig hadde nett over 2 bar oljetrykk! :D Deilig! :)

Bra!

PS! Skulle jeg tatt meg en lang tur for å fått oljetrykk i min motor, så hadde jeg nok vært sånn ca i Kambodja eller litt lengre vekke akkurat nå.... ;)

Hahaha! :-) du hadde vertfall blitt sprek! :-)

Har du funnet ut noen nye ideer til å finne igjen oljetrykket i motoren din nå da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fyllt olje på motoren og testet om det kom gnist fra kdfien. Den var død :-P testet med original hjerne og der var det gnist. Altsa, ingenting galt med bil/sikringer.

Skal sende mail til k-data og høyre om det er noe å gjøre, viss ikkje er det berre til å bestille ny. :-( :-(

Mest sannsynlig noe som er brent i hjernen. Du får skru opp og ta en titt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lever! Så vidt! :-) har hatt ca 10 sek med sammenhengende gange.

Hadde kobla litt feil på bensinslangene, så fekk 6 bar bensintrykk :-P

Nå er den sur som ei gammal kråke! Klissvåte plugger. :-)

Er originalhjernenen som står i nå.

Større oppdatering kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det litt diverse bilder! :)

Målere kommt på plass

20120815_140908.jpg

Kjøpte brukt, heilt NYE m5 sideskjørt! :)

IMG_5431.jpg

Prøvemontering av turbo på punkta grenrør trur eg? :)

IMG_5432.jpg

IMG_5433.jpg

IMG_5435.jpg

Oljeretur

IMG_5475.jpg

Ikkje heilt stødig på alusveising men.. :)

IMG_5478.jpg

Måtte forlenge IC litt

IMG_5489.jpg

IMG_5490.jpg

IMG_5495.jpg

IMG_5498.jpg

Lufting av bremser måtte jo også det komme et bilde av! :P

IMG_5499.jpg

Og til slutt noen bilder av et heilsveist grenrør. :)

(skrudde flensen fast i den plata der, så det ikkje skulle vri seg. Etter sveising var flensen heilt bein, så har ikkje sett behov for å plane ;) )

20120816_185010.jpg

20120816_185023.jpg

20120819_140013.jpg

20120819_142625.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å sei det, men filmen eg har filma, men ikkje klarer å laste opp er fra i gårkveld.

Fekk tatt ut alle plugger og blåst dei tørr. Tok også blåsespissen og blåste utav forbrenningsrom. Fekk jussa bensintrykk ned til 1,5-2 bar, og motoren starta momentant! :)

Fekk ca 80 grader på vann, og 60 grader på olje..

Er dette nok til at eg kan etterttrekke toppen? eller må den kjøres varmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha kjørt den gjennomvarm for sikkerhets skyld. Om det har så veldig stor praktisk betydning i forhold til hva du allerede har gjort, er noget usikkert...

Ser bra ut alt annet ellers, grattis med oppstart!

Eneste jeg ikke liker, er den blanke plata du har instrumentene i. Jeg ville heller hatt den svart. Men det er din bil, og ditt valg. Uansett så følger jeg med videre i spenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...