Gå til innhold

BMW E34 535 Turbo - Begynner å ta form!

TerjeA
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med å starte bilen..

Tok ut pluggene og slik såg dei ut:

20121011_121528.jpg

Klissvåte og full i koks.

Gjore dei rein og tørka dei før eg satte dei inn igjen. Bilen starter og går i ca 1-1,5 sek før den dør ut igjen.

Da er det vel "afterstart enrichments" som må stilles på?

Har stillt opp og ned på "prosent" og på "cycles" uten at det blir bedre?

Noen som har noen tips?

Her er bilde av dei to eg har stillt litt opp og ned på, uten hell:

Prosent

Utennavn.png

Cycles:

Utennavn1.png

Er det noe annet eg skal stille på i stedenfor?

Skjønner ingenting eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at du har riktig tenningsinstillinger? er det antydning til at den starter?

Har hatt liv i den, men det var med originalmap, og 1,5 bar bensintrykk. da stod "req-fuel" på 25,5.

Med dei instillingene startet bilen kun når den var kald.

Prøvde igjen med dei instillingene i går, men da funket det ikkje. Sikkert fordi motoren var sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jo ikkje peiling om den får for mye eller for lite bensin etter 1,5 sekund gange når den dør.

Men slik pluggene ser ut så får den vell for masse.. eller?

den får for rikt visst pluggene ser sånn ut.. men bensintrykket skal være på 3bar og req_fuel regnes ut i programmet.. min er på 4.7, så vil tro din er på rundt 5-6 kanskje... Har du ikke lambda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jo ikkje peiling om den får for mye eller for lite bensin etter 1,5 sekund gange når den dør.

Men slik pluggene ser ut så får den vell for masse.. eller?

den får for rikt visst pluggene ser sånn ut.. men bensintrykket skal være på 3bar og req_fuel regnes ut i programmet.. min er på 4.7, så vil tro din er på rundt 5-6 kanskje... Har du ikke lambda?

Ja viss eg har gjort det riktig så har eg rec-fuel på 5,5.

Har bensintrykk på 3 bar.

Har ein Innovate LC-1 ja.

Er litt usikker på kor masse eg skal justere meg ned. er det snakk om 3% ned eller 15% liksom. men må vel berre inn igjen å prøve meg fram. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

req fuel gjør man ved å taste inn ccm på motor og cc på dyser, da får du en ca peilepinne på hvor mye fuel den trenger. ASE er alt for høyt. Det er antall i % den skal øke bensinmengden etter start. Gi meg mappet ditt så kan jeg fikse litt for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

req fuel gjør man ved å taste inn ccm på motor og cc på dyser, da får du en ca peilepinne på hvor mye fuel den trenger. ASE er alt for høyt. Det er antall i % den skal øke bensinmengden etter start. Gi meg mappet ditt så kan jeg fikse litt for deg :)

Det hadde vert supert! Siden det er første gangen min, har eg ikkje peiling på hva som er mye og hva som er lite :-)

Har du en epost eg kan sende til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmup enrichment har du rørt det? Afterstart er ikke helt supernøye. Som det stod var nok ganske bra.. tviler på at det hjelper med 300% med afterstart hehe..

Hmm.. Warmup har eg ikkje rørt nei.

Trudde det var afterstart den kun gjekk på etter start, og at den seinere gjekk over på warmup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...