Gå til innhold

BMW E34 535 Turbo - Begynner å ta form!

TerjeA
 Share

Anbefalte innlegg

ja dette var forbanna kjipt! om den klikka med ein gang eg satte på tenninga, eller om det skjedde når eg sendte, veit eg ikkje, men trur det skjedde når eg satte på tenninga..

håper det går ann å få pengene igjen.. :( hadde virkelig troen på kdfi.. men no gidder eg det ikkje meir..

Hva sprut skal eg kjøpe no da?? hehe

Kanskje eg skal prøve meg på KMS? Fytti katta så mykje bedre programvare det er der i forhold til MS..

Jeg ville gått for MS2, har en del erfaring med det selv og vet om flere som bruker det. Sendte deg en PM for ikke så lenge siden, så kan hjelpe deg med oppkobling hvis du ønsker det. Bruker Tunerstudio MS, og det er ganske enkelt og oversiktelig å forholde seg til.

Mange sier MS2 eller generelt Megasquirt er noe drit å veldig ustabilt, men det stemmer ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette var forbanna kjipt! om den klikka med ein gang eg satte på tenninga, eller om det skjedde når eg sendte, veit eg ikkje, men trur det skjedde når eg satte på tenninga..

håper det går ann å få pengene igjen.. :( hadde virkelig troen på kdfi.. men no gidder eg det ikkje meir..

Kanskje eg skal prøve meg på KMS? Fytti katta så mykje bedre programvare det er der i forhold til MS..

Jeg ville gått for MS2, har en del erfaring med det selv og vet om flere som bruker det. Sendte deg en PM for ikke så lenge siden, så kan hjelpe deg med oppkobling hvis du ønsker det. Bruker Tunerstudio MS, og det er ganske enkelt og oversiktelig å forholde seg til.

Mange sier MS2 eller generelt Megasquirt er noe drit å veldig ustabilt, men det stemmer ikke!

helt enig i det du sier, ms har fått mye dårlig kritikk fordi folk ikke klarer å lodde sprutet riktig eller koble d

et. men ville valgt ms pnp istedenfor ms2 da det finnes til denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig i det du sier, ms har fått mye dårlig kritikk fordi folk ikke klarer å lodde sprutet riktig eller koble d

et. men ville valgt ms pnp istedenfor ms2 da det finnes til denne bilen.

Ja, det er vell en av grunnene. Men også det at folk hører at MS er dårlig, også sier dem det videre til andre uten at dem har erfaring med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har kjørt litt bibl med forskjellige typer sprut, så skjønner du. har flere kompisser med ms, og di sier hver gang di sistter på meg meg att han merker så stor forskjell på kjørbarheten på motorn min kontra han/dems som er m30 også. og jeg har mappet de også.

merker stor forskjell jeg selv om, min føles ut som orginal sprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har kjørt litt bibl med forskjellige typer sprut, så skjønner du. har flere kompisser med ms, og di sier hver gang di sistter på meg meg att han merker så stor forskjell på kjørbarheten på motorn min kontra han/dems som er m30 også. og jeg har mappet de også.

merker stor forskjell jeg selv om, min føles ut som orginal sprut.

Selvfølgelig er det forskjell på andre sprut, men jeg vil fram til at MS er ikke så dårlig som alle skal ha det til. MS er også et ganske billig sprut forhold til andre, så etter hvor mye det koster så funker det ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring 93424582 Anders. Han driver med megasquirt som faktisk fungerer. Han kan du prate med om andre sprut og få anbefalinger også. Han preker solør så du trenger gode ører ;)

Så hver gang du ikke forstår hva han sier. Så sier du "je skjønner itte hær du seier"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipec V44 koster ca 10-13k.

Da får du med temp sensor til luft og vann samt innebygd map sensor, festebrakett og kabelpakke.

Kontaktene må du lodde på selv men de kan du ta fra ett originalt ledningsnett eller du kan kjøpe de løs.

Brukermanualen/koblingsprosedyren finner du som PDF fil på hjemmesiden til Vipec.

V44 kan kjøre inntil 4 sylindere sekvensielt, mao må en sekser kjøres semisekvensielt (to og to sylindere sammen)

V88 kan kjøre inntil 8 sylindere sekvensielt og har flere utganger enn V44, men koster mer og har ikke innebygd map sensor.

Ja okei.

Er det stor fordel å kjøre alle sylindere sekvensielt med v88 i forhold til semi med v44, eller er det så lite at det ikkje er verdt pengene?

Hvilken sensorer trenger eg i tillegg til luft og vann? Kun ein trigger?

Tja, jeg tror ikke du merker så veldig stor forskjell egentlig..

Originalt spruter M30'ene inn bensin på 3 og 3 sylindere av gangen. :)

Men det sies at motorer med sekvensiell styring går penere? Jeg vet ikke..

I tillegg til map, luft og vann sensorer trenger du triggersensor og TPS med 0-5volt signal.

For å kjøre full sekvensiell må man ha trigger på veiv og kamaksling, semi sekvensiell trenger kun på veiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipec V44 koster ca 10-13k.

Da får du med temp sensor til luft og vann samt innebygd map sensor, festebrakett og kabelpakke.

Kontaktene må du lodde på selv men de kan du ta fra ett originalt ledningsnett eller du kan kjøpe de løs.

Brukermanualen/koblingsprosedyren finner du som PDF fil på hjemmesiden til Vipec.

V44 kan kjøre inntil 4 sylindere sekvensielt, mao må en sekser kjøres semisekvensielt (to og to sylindere sammen)

V88 kan kjøre inntil 8 sylindere sekvensielt og har flere utganger enn V44, men koster mer og har ikke innebygd map sensor.

Ja okei.

Er det stor fordel å kjøre alle sylindere sekvensielt med v88 i forhold til semi med v44, eller er det så lite at det ikkje er verdt pengene?

Hvilken sensorer trenger eg i tillegg til luft og vann? Kun ein trigger?

Tja, jeg tror ikke du merker så veldig stor forskjell egentlig..

Originalt spruter M30'ene inn bensin på 3 og 3 sylindere av gangen. :)

Men det sies at motorer med sekvensiell styring går penere? Jeg vet ikke..

I tillegg til map, luft og vann sensorer trenger du triggersensor og TPS med 0-5volt signal.

For å kjøre full sekvensiell må man ha trigger på veiv og kamaksling, semi sekvensiell trenger kun på veiv.

Stemmer det. Kjører du store dyser uten cam synk,

altså semi sekvensiell så kan du få litt problemer med at den går ganske fett på tomgang o.l.

Her hjelper det selvsagt godt på å ha gode dyser samt et sprut som har god kontroll på dysene.

Bruker ikke trigger på cam, men bare et home punkt.

Altså bare en tapp med en sensor som registerer den tappen, mange motorer har dette org.

Å kjøre semi sekvensielt kan også gjøre til i sammen med store dyser at mange tror det er ventiltikking. :lol:

Å bare bruke et triggerhjul på veiv og semi sekvensielt fungere kjempe bra det. :)

Angående MS så er det mange tullinger som ikke får det til,

og da er det klart at det kan få dårlig rykte sånn som det allerede har.

Men det blir helt feil, MS er et genialt lavbudsjett sprut!

Det funker veldig bra om du har interesse og vil sette deg inn i det.

Den siste utgaven er ihvertfall ifølge specs veldig bra og i sammenligning med sprut til 3-4 ganger prisen. Men et dyrere sprut er ofte mer brukervenlig og lettere å få for en førstegangs bruker.

De første MS spruta hadde så små tennings og bensintabeller uten gj.snitt at der er det faktisk som nevnt her mulig å kjenne dette når du kjører bilen, men dette er blitt utbedra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har det ikkje blitt gjort ein dritt med etter havariet av kdfien.

Har vert veldig i tenkeboksen om hvilket sprut eg skal kjøpe. Har kommet fram til at det blir enten KMS eller ViPEC.

Så får sjå litt seinere hva som blir innkjøpt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...