Gå til innhold

Noen spm. Ang lys på nye bilen e91 320dat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, eg har nett kjøpt meg ny bil, ein bmw e91 320dat 2005 mod, i utstyrslisten min står det at eg har DRL lys, eg har den auto lys på bryteren i bilen, men det eg lurer på er hvorfor lyser xenon lysene uansett om det er lyst eller mørkt ute? Dei skal vel slå seg av og på ette hvor lyst det er ute eller tar eg heilt feil?

So har eg kikka på nettet og søkt litt og ser det er fleire som har ein meny på kjørekomputeren som ein kan inn og slå av og på DRL + noen andre funksjoner men den menyen finner ikkje eg, trur ikkje eg har den menyen, hvorfor? E dette noe som kan codes eller programeres inn? har litt lyst og ha angeleyes ringene som kjørelys om dagen :)

Håper noen kan hjelpe meg :)

Mvh.

Skrevet

Takker for eit godt svar men den menyen som han viser på bildene har eg ikkje trur eg, har den nøkkelen men får kun opp instillinger for klokke, km osv. Ingen lys justeringer, er det normalt?

Skrevet

Mener da e91 2005 mod ikke har DRL, er ikke det først på de seneste utgavene at rundigene er litt sterkere og DRL?

har du idrive kan du velge om du vil ha kjørelys på dagen. Da det er påbudt i Norge, står jo hovedlysene alltid på og man har ikke bruk får å stille det inn. Vet ikke om man i det hele tatt kan skru det av på biler uten idrive, men er jo ikke noe poeng i det da du kjører i Norge. Pleier selv og av og til skru det av hvis jeg er i tyskland osv....

Skrevet

Hmm merkelig, står i utstyrslisten min at det skal vere DRL, det er eit lite "kamera" oppe med regnsensoren og..

Er det mulig og få frem den menyen der ein stiller diverse lys sånn som han på dei bilene i den linken har?

Skrevet

DRL er jeg 99,9 prosent sikkert på at bare nyere facelift e90 har... Hvordan man kommer inn i den menyen vet jeg ikke, da jeg har idrive, og stiller inn kjørelys der. Har min bryter alltid på auto, og har lys på foran og bak hele tiden. Det med follow med home lys som de beskriver i den linken har jeg heller aldri fått til å funke, selv om jeg kan stille det inn i idriven.

Skrevet

Aktivere DRL:

1. Start bilen

2. Vipp bryteren (den som stikker ut og kan dras opp og ned) på blinklyshendelen til du ser bildet av nøkkelelen med check symbolet (v). I det andre displayet skal det stå - SET -

3. Trykk på BC knappen

4. Naviger med bryteren igjen til du ser symbolet som likner på en sol oppe i venstre hjørne.

5. Trykk på BC knappen

6. Bruk bryteren til å velge On (aktivert) eller Off (deaktivert)

7. Trykk på BC knappen

Da er den innstillingen lagret på nøkkelen du har brukt.

Antar at xenon er på hele tiden fordi DRL er deaktivert, men vet ikke.. har ikke styrt så mye med det selv da alt av lys er sånn som jeg vil på min egen.

Skrevet
Aktivere DRL:

1. Start bilen

2. Vipp bryteren (den som stikker ut og kan dras opp og ned) på blinklyshendelen til du ser bildet av nøkkelelen med check symbolet (v). I det andre displayet skal det stå - SET -

3. Trykk på BC knappen

4. Naviger med bryteren igjen til du ser symbolet som likner på en sol oppe i venstre hjørne.

5. Trykk på BC knappen

6. Bruk bryteren til å velge On (aktivert) eller Off (deaktivert)

7. Trykk på BC knappen

Da er den innstillingen lagret på nøkkelen du har brukt.

Antar at xenon er på hele tiden fordi DRL er deaktivert, men vet ikke.. har ikke styrt så mye med det selv da alt av lys er sånn som jeg vil på min egen.

Det har eg gjordt, men i den menyen får eg berre opp instillinger for klokken (24h/12h) temp (C / F) forbruk osv. ingenting om lys, skal det vere ein slik meny på alle e90, e91 ++?

Skrevet

Siden dette ikke er en LCI så har den ikke annet DRL enn Xenon, så da er det på hele tiden både på "auto" og trinn 2 "nærlys" på lysbryteren. Jeg har det i alle fall slik på min 07 e90 som er norsksolgt.

Først på LCI fra 2009 ble AE ringere DRL lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...