Gå til innhold

Felger BBS RC090/Style 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mine skrue på vinterfelger er ruster, noen vet hvor kan jeg få kjøpt disse? Hvor mye er moment for å skrue inn igjen? Takker

sånne skrue: ikke min felgen

m4rgogsf1p3sgt79s568.jpg

Skrevet

Hvis du skal ha orginale skruer er det ikke vits engang, koster svin :) Men finner sikkert noe uorginalt eller noe på ebay. De skal strammen til med 25-35nm :)

Skrevet

Jeg har spurt prisen for å fikse for alle 4 felger. Det var for dyrt over 5000 kr :( . Siden er disse vinterfelger, så tenker jeg bare å lakkere rett på felgen med felglakk??. Tror dere at dette vil gå bra???

hiqt72qzsa7rw6q9na18.jpg

pmkicpb6z1dmpymxub72.jpg

883w3v1qrbexlgc0y7yp.jpg

Vil lakkere som denne, skal ha sølvfarge istendenfor krom.

ejnly6o1ymewnxi5q513.jpg

Skrevet
Puss de opp selv, veldig enkelt og greit. Jeg har nylig gjort dette selv, og en helg med litt jobb så er de strøkene :)

tok du av skrue?? Hva må jeg passe på??? Lakkerer du nytt felglakk???

Skrevet

Ja, skru de fra hverandre. Sentera ser greie ut, så de ville jeg bare matta ned og spraya på en farge du selv vil. Så tar du malings fjerner på banene og får vekk all klarlakken, så filer du stygge hakk etter kantkjøring, og pusser over. Begynn med ganske grovt og gå trinnvis nedover, jeg avslutta med 2000 papir. Så polerer du, jeg brukte et sett fra Gasolin.no, kan anbefale det :) Så legger du skruene i diesel (Hvertfall det jeg gjorte) for å løse opp mest mulig dritt, puss godt over de og vask de med tynner, før du lakker de også i ønsket farge. Så er det bare å smelle felgene sammen igjen :) Husk pipa til mutterene, trøkker du på feil pipe, runner du de lett ut. Ikke bruk muttertrekker! Det er vel en 10? mm 8kant (husker ikke mm helt). :)

Skrevet

Ja, det var vel det:) Var på gasolin og plukka fra hyllene der, så kjøpte ikke noe sett. Men det du fant frem der holder lenge :) Bare spørre hvis det er noe, ble veldig kjapt forklart dette da jeg satt på farta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...