Morty999 Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 nabon har en e36 318td (s? ) starter å går helt fint på tomgang, kan stå i flere timer på tomgang, men såfort han begynne rå kjøre så blir den varm.. radiatoren blir varm etter LENGE, samme med slanger til varmeapp.. jeg funderte på vannpumpe? er det noe vanlig feil på disse?
TRF Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 ja, som på m51. bare å plukke ut, sannsynligvis er den defekt (knekt i biter). Antar du har elektrisk sirk pumpe, og at den derfor "overlever" tomgang.
Morty999 Skrevet September 16, 2011 Forfatter Skrevet September 16, 2011 regna egentlig med det, men måtte høre her da jeg aldri har drivi med så ny bil hehe da ere bare å rive ut vannpumpe ja =) takk for hjelp =)
Bjørner Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Var det vannpumpen som var problemet ? Opplevede noe likende på min M51, hadde kjørt noen km og stått på tomgang noen minutter. Ga deretter fullgass på 2. gir og 3 gir, da gikk den direkte på opp på rødt.. Selve motoren syns ikke å være veldig varm, men slangen inn på radiator og ut fra radiator var svært varme og med full trykk. EDIT: Har nå tatt ut termostaten og vannpumpen. Termostaten var ok etter en kok test på kjøkkenet . Vannpumpen derimot var HELT dødelagt, skovelen var gått i biter og han ikke fast på drevet en gang Kom over en kommentar på 'nettet' som hevdet at det er svært sjelden at termostaten er årsaken til overoppheting på M51 (tds). Nå venter jeg på ny vannpumpe fra GS som er unvanlig treg med å sende delene denne gangen.
Morty999 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 jepp. byttet vannpumpe og da var den fin igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå