Gå til innhold

E30Meet 2012 Rudskogen!


e30meet
 Share

Anbefalte innlegg

synd å høre om de bremsene altså.... jeg fikk ikke kjørt så mye idag, men ser de er overaskende slitte de klossene, også hos meg.

jeg tror klossen har et utslag her, både på støvhettene og skivene. klossene tålte rett og slett ikke varmen.

Uansett så kjører dere med nesten 500hk tenker jeg, og rundetider under 1.50..

Kan hende skivene skulle vært større og. Ville testet med andre klosser først.

Takker forøvrig alle som møtte opp i helgen virker som de fleste koste seg også.

Ang. denne porten som ikke var åpen så skal vi ikke diskutere noe mer om det. Alle fikk kjøre og teknisk ble løst. Det var ikke vår plan at den ikke var åpen, og at han som skulle slippe oss inn ikke ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 598
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hipp hurra for Wilwood.. Totalt utslitte klosser etter +/- 20 runder, smelta støvhetter i calipperne og totalt ødelagte skiver. Er ikke særs imponert over de nye bremsene. :applause:

Ellers, en stykk kaputt Hardyskive, brukt opp 40 liter bensin, beste rundetid for min del på 1.48 og Frank 1.53 bør man være fornøyd med.

(Og en stykk snurring i Angsten. :oops: )

Takk for velorganisert og morsomt kjøretreff ellers!

1.48 må ha vært blant de raskeste rundt. Prøvde å klokke ett par som så ut til å komme seg raskt rundt og klokket ingen raskere.. ( uten at jeg klokket alle alltid selvfølgelig, bare noen stikkprøver ;) )

Flott treff med mye kjøretid!

Får skryte på meg 1.45 og noe som min bestetid jeg da, før driftboxen takket for seg. :-)

Hadde litt planer om å selge bilen min (Mørkeblå E30 med kryssekerfelger og to middelaldrende menn oppi), men har hatt det så gøyalt i helgen at jeg venter med det. :-)

Edit: Her er det kommet bilder allerede. Takk til Henrik. :-)

9267cv5lnu24vw762gna.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott treff med mye kjøretid!

Får skryte på meg 1.45 og noe som min bestetid jeg da, før driftboxen takket for seg. :-)

Hadde litt planer om å selge bilen min (Mørkeblå E30 med kryssekerfelger og to middelaldrende menn oppi), men har hatt det så gøyalt i helgen at jeg venter med det. :-)

Edit: Her er det kommet bilder allerede. Takk til Henrik. :-)

[ Bilde ]

Det ble så bra tid ja? Klokket deg til 1.49 og neste runde bommet jeg på knappen og det ble bare rot men så ut til å ha gått noe fortere, og det gjorde det tydeligvis ;)

Tok driftboxen helt kvelden? Og jeg som tenkte å bestikke deg litt for å ta en liten test med den en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Wilwood.. Totalt utslitte klosser etter +/- 20 runder, smelta støvhetter i calipperne og totalt ødelagte skiver. Er ikke særs imponert over de nye bremsene. :applause:

Ellers, en stykk kaputt Hardyskive, brukt opp 40 liter bensin, beste rundetid for min del på 1.48 og Frank 1.53 bør man være fornøyd med.

(Og en stykk snurring i Angsten. :oops: )

Takk for velorganisert og morsomt kjøretreff ellers!

1.48 må ha vært blant de raskeste rundt. Prøvde å klokke ett par som så ut til å komme seg raskt rundt og klokket ingen raskere.. ( uten at jeg klokket alle alltid selvfølgelig, bare noen stikkprøver ;) )

Flott treff med mye kjøretid!

Får skryte på meg 1.45 og noe som min bestetid jeg da, før driftboxen takket for seg. :-)

Hadde litt planer om å selge bilen min (Mørkeblå E30 med kryssekerfelger og to middelaldrende menn oppi), men har hatt det så gøyalt i helgen at jeg venter med det. :-)

Edit: Her er det kommet bilder allerede. Takk til Henrik. :-)

[ Bilde ]

Skal du forlate E30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Wilwood.. Totalt utslitte klosser etter +/- 20 runder, smelta støvhetter i calipperne og totalt ødelagte skiver. Er ikke særs imponert over de nye bremsene. :applause:

Ellers, en stykk kaputt Hardyskive, brukt opp 40 liter bensin, beste rundetid for min del på 1.48 og Frank 1.53 bør man være fornøyd med.

(Og en stykk snurring i Angsten. :oops: )

Takk for velorganisert og morsomt kjøretreff ellers!

1.48 må ha vært blant de raskeste rundt. Prøvde å klokke ett par som så ut til å komme seg raskt rundt og klokket ingen raskere.. ( uten at jeg klokket alle alltid selvfølgelig, bare noen stikkprøver ;) )

Hvilken størrelse på bremsene?

280mm VW G60 skiver med Wilwood 4 pot, med god kjøling inn på skive/nav.

Satte egne tidsfeller på Racechronoen rundt banen idag, kjekt å ha liggende klart. :)

Edit, 1.49,xx var det.

Ville testet med en henvendelse til MASSIVE gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd å høre om de bremsene altså.... jeg fikk ikke kjørt så mye idag, men ser de er overaskende slitte de klossene, også hos meg.

jeg tror klossen har et utslag her, både på støvhettene og skivene. klossene tålte rett og slett ikke varmen.

Uansett så kjører dere med nesten 500hk tenker jeg, og rundetider under 1.50..

Kan hende skivene skulle vært større og. Ville testet med andre klosser først.

Ville testet med en henvendelse til MASSIVE gitt...

Har sendt en mail til Massive og forklart hva som skjedde, og spurte i samme slengen om han har artikkelnummeret på klosser til de kalipperne fra f.eks Ferodo eller PFC. Skivene kan jeg bare kaste, så vet ikke helt hva jeg kommer til å prøve der.

Synes det er snodig at vi kjørte +/- 70 runder med Biltema-skiver og Ferodo DS2500 klosser med original kalliper, standard gummislanger og uten kjøling uten problem, da var klossene utslitt bare, og det er jo mer enn greit nok. Har riktignok litt mer effekt i år enn i fjor, men allikevel. Synes det er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnerene av E30meet 2012

Peoples choice- E30 Touring m51d25 Nydelig E30 med dansk eier.

Beste Original- E30 M3 S14 , Nydelig E30 M3 som gjør rent bord og drar inn Original prisen for 2 år på rad!

Beste Uoriginal- E30 M3 S14, Flott E30 M3 med de riktige oppgraderingene!

Treffets Uheldige- E28 Schulz M30 Turbo Nydelig E28 som var uheldig på vei til treffet, Ble påkjørt i siden bak.

Langveisfahrer- Dansk E36 som kjørte over 800km for å komme til E30meet!

61.jpg

Jeg vil gjerne takke alle som har vært innom treffet denne helgen, vi var heldige med været utifra prognosene som var satt tidligere i uka, og idag slapp vi unna regnet helt fra kjøringa startet og frem til klokka halv 6.

Jeg vil også takke Ehrsnt, Kristov, Sømme og Glenn for at de var med og hjalp til på arrangementet hele helgen, uten dem hadde det ikke vært mulig å arrangere dette!

Selvsagt dukket det opp noen problemer her og der, Men alt i alt synes jeg at arrangementet var bra og det virket på meg at de fleste hadde det morro begge dagene!

Hylle / E30meet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange strøkne e30 der ned, kjørte litt trackday på

Lørdag og da var flere av de utpå banen....

Hadde godt heng på en meget pen sølvfarget 325i noen

Runder, måtte ta i litt da med den gamle w 124 'n

Noen som har bilder !?

Blå e30 som nevnt over her var meget rask, bare suste

fra meg... hva slags motor har den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra greier Hylle.

Ble ikke mye kjøring på meg da en plugg i eksosen datt ut (igjen!) på vei nedover og bilen brummet rimelig greit. Målt til 85db bak, og 97db foran... Så kjørte vel bare 15 runder totalt. Bilen går noe dårligere enn vanlig, uten at det er så nøye, men lyden blir man derimot rimelig lei...

Forøvrig er nok 1.48 langt unna de raskeste. Robin i hvit turbocompact var visstnok på 1.41.. Jeg hadde en 1.45-runde det ene heatet jeg kjørte på tørt, og der kunne det fint kuttes et par sekunder ved å kaste ut passasjer, fikse eksosen og slippe ta igjen noen. Så kom regnet og det ble bare sidelengs og snurr på meg (ingen som så det vel..? :P)

La ut litt iphone-bilder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott treff med mye kjøretid!

Får skryte på meg 1.45 og noe som min bestetid jeg da, før driftboxen takket for seg. :-)

Hadde litt planer om å selge bilen min (Mørkeblå E30 med kryssekerfelger og to middelaldrende menn oppi), men har hatt det så gøyalt i helgen at jeg venter med det. :-)

Edit: Her er det kommet bilder allerede. Takk til Henrik. :-)

[ Bilde ]

Det ble så bra tid ja? Klokket deg til 1.49 og neste runde bommet jeg på knappen og det ble bare rot men så ut til å ha gått noe fortere, og det gjorde det tydeligvis ;)

Tok driftboxen helt kvelden? Og jeg som tenkte å bestikke deg litt for å ta en liten test med den en dag ;)

Bestetiden satte vi ganske tidlig på dagen, fikk et par runder uten trafikk. Rekorden min er 1.43.99. Akkurat på håret at jeg kan si "ettførtitreognoe" :-)

Driftboxen virker igjen, men fusker av og til på den måten at den stopper og må restartes.

Bare å suge tak i meg neste gang så skal du få låne den. Kunne vært spennende å se hva slags tid kruttønna di klarer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott treff med mye kjøretid!

Får skryte på meg 1.45 og noe som min bestetid jeg da, før driftboxen takket for seg. :-)

Hadde litt planer om å selge bilen min (Mørkeblå E30 med kryssekerfelger og to middelaldrende menn oppi), men har hatt det så gøyalt i helgen at jeg venter med det. :-)

Edit: Her er det kommet bilder allerede. Takk til Henrik. :-)

[ Bilde ]

Det ble så bra tid ja? Klokket deg til 1.49 og neste runde bommet jeg på knappen og det ble bare rot men så ut til å ha gått noe fortere, og det gjorde det tydeligvis ;)

Tok driftboxen helt kvelden? Og jeg som tenkte å bestikke deg litt for å ta en liten test med den en dag ;)

Bestetiden satte vi ganske tidlig på dagen, fikk et par runder uten trafikk. Rekorden min er 1.43.99. Akkurat på håret at jeg kan si "ettførtitreognoe" :-)

Driftboxen virker igjen, men fusker av og til på den måten at den stopper og må restartes.

Bare å suge tak i meg neste gang så skal du få låne den. Kunne vært spennende å se hva slags tid kruttønna di klarer. :-)

Nei nå ødelegger du helt her, 1.43 tar jo helt bort håpet om å matche :(

Forøvrig var det først og fremst en rett fram test jeg kunne tenkt meg å testet først, men hadde ikke vært feil å fått målt en korrekt rundetid også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...