Gå til innhold

E39 visker intensitet fungerer ikke! *LØST*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en E39 520IA 9/1997 som har et utrolig irriterende problem.

Viske intensitet "sensoren" fungerer ikke lenger. Helt ut av ingenting. Skjedde vell for litt over 3-4 måneder siden men har ikke orket å ta fatt i det før no. NO begynner det å irritere.

Det er kun vanlig viske hakkene som fungerer. Var så utrolig greit og ha en fart valgmulighet mellom vindus viskinger hakkene når en bur på vestlandet og regner kanskje 250 dager i året.

Har googlet litt og lest på diverse BMW forum men har ikke funne noen spesifikk problemløysing og tenkte kanskje noken her inne har vert borti problemet men ikke skrevet noke.

Kan det ver selve armen og "rullen" som er ødelagt og må byttes ut?

Har ikke kamera for øyeblikket men har en prikk lik vindus visker arm som dette, der du ruller på "intensitet sensor" også har du spyle modus knapp heilt på siden.

lvuajqxuxyzx0w1nq9sq.jpg

All info, tips og hjelp er satt utrolig stor pris på! :D

Skrevet

Om du ikke har regnsensor så aner jeg ikke, jeg bare antok at du hadde det.

Tror ikke hvilket som helst verksted kan nullstille, men er ikke sikker.

Skrevet

Kan hende det er en slags regnsensor, for når det fungerte så virket det litt sånn, jo mer vatn det, jo fortere gikk den.

Skal høre med lokale Bosch verkstadet. Kan hende det funker!

Takk for tipset!

Skrevet
Kan hende det er en slags regnsensor, for når det fungerte så virket det litt sånn, jo mer vatn det, jo fortere gikk den.

Skal høre med lokale Bosch verkstadet. Kan hende det funker!

Takk for tipset!

Du har regnsensor som er under interiør ryggespeil. Dette er dekselen til regnsensor. Bilder er ikke mitt (google). Kanskje må du kalibrere sensor på nytt???

rg2aiapcc06l17dox1ne.jpg

Regnsensor

qxt9mui67wk043nneqbx.jpg

Skrevet

Det var mudbug som kom med bilde :)

Du trenger ikke gå ut å sjekke noe som helst på bilen for du ser ingen feil uansett.

Feilen er i programvaren som styrer sensoren. Derfor en liten reset. Den kalibrerer seg selv etter at den er nullstilt, utifra hvordan du aktiverer viskeren om den ikke går ofte nok. Sånn ca.

Skrevet

Nei, men uansett så hadde jo forsikringen dekket det vil jeg tro.

Når min rute har blitt skiftet så sier de bare at viskerene kan være litt rar de første 10-15 min når det regner, før den går seg til. Å stemmer rimelig bra til meg det.

Jeg merket ingen forskjell på en reset av min sensor.

Skrevet
Det var mudbug som kom med bilde :)

Du trenger ikke gå ut å sjekke noe som helst på bilen for du ser ingen feil uansett.

Feilen er i programvaren som styrer sensoren. Derfor en liten reset. Den kalibrerer seg selv etter at den er nullstilt, utifra hvordan du aktiverer viskeren om den ikke går ofte nok. Sånn ca.

Okei. Har bestilt med time på verkstad for diagnose og reset av software. Så krysser eg fingrene for at det funker! Takker for god hjelp Otis! :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...