Gå til innhold

E39 som bare dør ut *løst*

Amzoch
 Share

Anbefalte innlegg

I dag og i går, hvist jeg står å bakker (ikke vær gang) heller ska kjøre dør motorn. Og den er tungstartet.. jeg har en finger på att det er dynamoen som er gåen (har ikke fått målt ennu) Men går det ant å bytte børstan på di dynamoene?

kan det eventuelt være andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen fant ingenting.

Har spraya startgass, rund slangene og det. og den økte ikke turtallet.. ergo dreg ikke falskluft.

Bytta alle pluggan i dag...

Ikke dødt når jeg bakker. men er lett kvælanes når man skal kjøre/rygge. og er tuuung startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du plugger LMM av og på skal du høre et "hopp" i turtallet,skjer det ingenting er den kanskje deffekt eller dårlig kontakt i pluggen.

Holdt på med LMM på E39en min idag og der var det masse irr i kontakten som var synderen.

Men jeg ville kanskje sjekket bensinfilter\pumpe også hvis den er treg å få start på.

Hadde det vært kamsensoren som tullet hadde vel dette kommet opp på diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet kom over natta.

Ja når jeg tok den av. var det ingen forskjell på turtallet heller noe. gikk helt likens.

SKal prøve å spraye elektrospray i kontakten å skjekke da..

Ja har tenkt litt på bensin filtre.. har jo aldri vært skiftet.. Bynner bli temmelig lei hele biln.. hate å plages .P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den byttet jeg før 2 år sia. ok, men vi ikke den komme opp på diagnosen da??

En ting til jeg merket. når jeg trør på.. ligg i 4 og gire ned til 3 og trør på så små røkke den. liksom ikke får full krafta.

kan det være skit i bensin filtret? vil det ha innvirkning på att den er tungstartet?

startet jo med på morran jeg fyte bensin. så dro på jobb.. tro etter på til trening.. alt ok... kjørte seiner på butikken og sto ei lita stund på tomgang... og da døde den... så kan jo være det har vært dritt i bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borti det samme men det viste seg å være tenningsfeil. Vet ikke om det behøver å være din feil, Men sjekke bensinfilteret skader sikkert ikke. Kan jo så klart være veivakselsensor, rart om det ikke sku komme opp som et feil minne ja. men skal vel ikke alltid stole 100% på hva diagnosetesten sier heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...