Thewiz Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Hei! Vurderer å kjøpe en BMW E36 Coupe 318is som har m50 rekkesekser motor. Bilen er registrert som en 318is. Så det er altså 10hk forskjell. Dette er ikke registrert hos vegvesenet. Litt om bilen: 1992 mod 235 000km Farge: Svart Registrert som 318 IS Skinn, el.speil, el.vinduer,oppvarmede seter etc. Ifølge eier har denne bilen gått gjennom EU kontroll 2 ganger uten at dette har blitt "merket". Spørsmålet mitt er egentlig da om jeg burde satse på denne? Sitter jeg i saksa hvis plutselig dette skulle bli oppdaget på en EU-kontroll? Takk for svar
Bmweee Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 er jo to helt forskjellige motorer da.. sekser - firer.. om det er 10hk eller 50 hk forskjell er vel ikkje noe verkstedet vil reagere på i første omgang..
Bmweee Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 men..sikkert mange verksted igjen som ikke tenker over, eller faktisk vet forskjellen på motorene.. selv om det faktisk er 2 sylindre for masse..
ESveen Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Du sitter ikke i saksa om dette blir oppdaget på EU, men du sitter i den virkelige saksa om du kolliderer og skader noen. Ett trafikkoffer koster mange millioner kroner, og det kjøres garantert regress om forsikringsselskapet finner ut at det er montert ikkegodkjent motor. Noe å tenke over om du vil spare 10-20.000 på å kjøpe en original 320/325i.
spaix Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 du får deg en smekk over fingra hvis politiet eller miljøpolti er ute å har sånne kontroller, da må den inn på visning på bil tilsynet, å da trur jeg de tar skiltene dine gitt.
Azeton Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Du sitter ikke i saksa om dette blir oppdaget på EU, men du sitter i den virkelige saksa om du kolliderer og skader noen. Ett trafikkoffer koster mange millioner kroner, og det kjøres garantert regress om forsikringsselskapet finner ut at det er montert ikkegodkjent motor. Noe å tenke over om du vil spare 10-20.000 på å kjøpe en original 320/325i. Da må det bevises at det er den ekstra effekt som har forårsaket skaden.. 10hk? har ikke mye og si
Thewiz Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Regress og styr med forsikringselskap er ikke noe jeg gidder å ha på meg. Gidder heller ikke å være nervøs hver gang jeg er ute å kjører for at det skal være kontroll. Er rett og slett ikke verdt det for 10hk. Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå