dagerik Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Oppdatering: Noen som kan hjelpe meg med tips til å få strøm til ledningene inni døra? Takk på forhånd! Litt info: Er ikke koblet til kontakten på disse, men brukt ledningstyver siden jeg skal bruke LED-strips! Noen som har tips ang. å montere belysning under dører på E39 som ikke har det som standard utstyr?Som f.eks hvilken ledninger jeg skal koble på osv? Som f.eks hvor jeg kan koble meg på så lysene skrur seg på når jeg opner døren/når innvendig belysning skrur seg på?(som når en åpner bilen med nøkkelen?)Takker for alle svar!
Reef89 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Har sett på ebay før at det går an og kjøpe etter mont sett til dører, er vel utsparing under der? lysene kobler du innpå med interiørlyset som for eks. taklyset. De skal jo lyse når du åpner og slukker etter noen sek.
dagerik Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Ja, har kjøpt meg noen led strips til andre belysninger i bilen, å tenkte å bruke disse samtidig.. Men får bare legge opp ledningene helt til jeg treffer takbelysnings-ledningsettet en plass da tror du? Hørest ut til å bli mye ledninger..! En annen ting er vell å koble til dør bryteren? Håper å høre fra andre som har gjort dette, å hvor nærmeste tilkoblingsmulighet er!
Appelgren Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Er vel bare to ledninger fra hver lampe opp i astolpen og huke deg på taklyset.. Det må da være det enkleste? Hvis du tar ut taklyset og prøver og huke på alle fire lampene, så finner du ut hvordan det blir. Altså før du installerer lampene og begynner å kutte ut i dørene dine. Behøver ikke bli så mye ledninger
dagerik Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Trenger jeg både (+) og (-) opp på det lyset da? Ser for meg at det er nok å trekke (+) til taklampen, å sette jord på en konstant jordledning i døren? Takker for svarene hittil foresten!
Appelgren Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Regner med det, huskernte om det er to ledninger, en jord, også en som kommer fra en modul, altså pluss. Sikkert noen som vet det bedre enn meg om du ikke har fått svar senere, kan jeg sjekke etter skolen.
dagerik Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Fått sjekket appel? en annen ting jeg tenkte litt på.. Er jo ikke nødvendlig at alle dørene lyser opp, da med led strips VIL det bli synelig med dørene igjen, så er jo vell bedre/penere å bare bruke dørbryteren/den som registrerer at døren åpner som bryter til disse lysene også? Da vil lysene gå på kun når jeg åpner den døren som er aktuell? Noen ideer på dette? @Appelgren, fann du ut mer?
dagerik Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Bump, les oppdatering i første post. Takk for hjelpen alle som kan:)
stian1990_2 Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Jeg har gjort denne jobben. Jeg strakk kabel fra lyset i taket 2 stk, og ned a-stolpen på førersiden, så delte jeg bare ledningsnettet ut til dørene ettervert som jeg trakk meg rundt bilen... Trakk fra sjåførdør, bak, så fra baksete til baksete også fram igjen. Jeg kjøpte slike ledninger som du setter i kontaktene i døra og skjøtet disse. Om ikke må du borre hull i disse, noe jeg ikke var så veldig gira på. Er egentlig en veldig rett fram jobb.. Det lyser ganske bra på dørken når dørene er igjen, men jeg skal montere ekstra lys under dashbord i tilegg siden lednigene alt er der.
dagerik Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg har gjort denne jobben. Jeg strakk kabel fra lyset i taket 2 stk, og ned a-stolpen på førersiden, så delte jeg bare ledningsnettet ut til dørene ettervert som jeg trakk meg rundt bilen... Trakk fra sjåførdør, bak, så fra baksete til baksete også fram igjen. Jeg kjøpte slike ledninger som du setter i kontaktene i døra og skjøtet disse. Om ikke må du borre hull i disse, noe jeg ikke var så veldig gira på. Er egentlig en veldig rett fram jobb.. Det lyser ganske bra på dørken når dørene er igjen, men jeg skal montere ekstra lys under dashbord i tilegg siden lednigene alt er der. Husker du hvilken ledning du kobla på i taklyset? Takk for svar, men siden det er ledninger der, håpte jeg på å bare å få strøm på dem, istedet for å gjør mer ut av det...
mudbug Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg har gjort denne jobben. Jeg strakk kabel fra lyset i taket 2 stk, og ned a-stolpen på førersiden, så delte jeg bare ledningsnettet ut til dørene ettervert som jeg trakk meg rundt bilen... Trakk fra sjåførdør, bak, så fra baksete til baksete også fram igjen. Jeg kjøpte slike ledninger som du setter i kontaktene i døra og skjøtet disse. Om ikke må du borre hull i disse, noe jeg ikke var så veldig gira på. Er egentlig en veldig rett fram jobb.. Det lyser ganske bra på dørken når dørene er igjen, men jeg skal montere ekstra lys under dashbord i tilegg siden lednigene alt er der. Husker du hvilken ledning du kobla på i taklyset? Takk for svar, men siden det er ledninger der, håpte jeg på å bare å få strøm på dem, istedet for å gjør mer ut av det... Her er en PIN OUTPUT : 1) VIO-WHT (+12V hot in ACC and start) 2) BRN (Ground) 3) ————— (this pin needs to be powered with +12V hot at all time) 4) GRY-RED (+12V for diodes) 5) RED-BLU (open door signal) 6) BRN-RED (to make the lamp light when push the central button) Jeg tror du må kople på pin #5 open door signal slik at interiør lampe lyse når du åpner døra.
dagerik Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 ok, takk:) Men ingen som vet om det er noen rele eller sikringer for å aktivere de ledningene som allerede er i bilen??
mudbug Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Her ser du hele entringslampe for hele bilen. Det er Generale Module som den kommer fra: http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp ... .svg?m=e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå