ealoken Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 takk, var noe sånt jeg så for meg og gjøre ps. there is no kill like overkill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 blir nok og lage egne fester ja. 5mm stål og sveise apparat Har laget plater i 5mm til å skru i blokka. Tror det blir sømløse bøyde rør mot travers. Det burde holde. Det ingen hensikt og overdimensjonere motorfestet.. For å si det sånn så har jeg forstått at 10nm er ca 1kg på 1meter arm i vridningsmoment. Det vil da si at om du har en motor på 1000nm Så er vridningsmomentet på motorfestene på bare ca 100kg ved fullt pådrag og man må også tenke på at man har 4 fester. 2 på blokka og 2 på girkassen, er i hovedsak motorfestene som holder og da har man bare ett trykk på 40-50kg pr feste. Så Motorfestet jeg har lagt ut bilde av over er VELDIG overdimensjonert. Jepp, skjønner hva du mener lamek. Virker som du har studert dette litt. Blir tykk plate mot motor og pute, men det er fordi det var det jeg hadde for hånd, røret imellom blir 2mm ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 29, 2011 Forfatter Share Skrevet November 29, 2011 Da har jeg sjekket litt, mellomaksel lager GKN, en kompis lager ny bunnpanne og bygger om Olje pickuppen. SS-performance skal hjelpe meg med det elektriske. Da er det bare og vente til over nyttår og hente bil i england Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Bunnpanne fra e34 passer jo rett på, men da er det fordel med en skliplate selvfølgelig. viewtopic.php?f=11&t=167118&start=195 slik lagde vi motorfester grovt sett. Går utifra at s50 og m50 går for det samme. Elektriske kan da ikke være hokkus pokkus? Er ikke akkurat rare greine man har ut fra sikringsboksen på e28. Hvordan skal du gjøre det med ews? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 29, 2011 Forfatter Share Skrevet November 29, 2011 m50 bunnpanne i fra e34? kommer veldig lavt, bygger en lavere panne med skvalpeskott og mer volum. EWS skal beholdes ja, derfor jeg trenger litt assistanse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Ja, vi brukte m50 fra e34. Den er ikke håpløst lav egentlig. Må du inn og kode hjernen(e), eller går det på generell kobling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Ved pådrag vil motoren vri seg ganske godt, noe som endrer kraftbildet ganske godt. Videre må man ta hensyn til dynamiske krefter, ikke bare statisk bevegelse. Kraft = masse X akselerasjon, et banalt eksempel på at krefter avhenger av bevegelse. Rykket når man går hurtig av og på gassen er fenomenalt mye større enn en statisk kraft der motoren bare ligger med konstant pådrag. Påstanden på motor er også avhengig av utveksling. Som kjent er det mye tyngre å dra i med 1:1 i utveksling mot 1:4. Med andre ord, lameks forenklede tolkning holder ikke mål. Men godt mulig det motorfestet holder likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 29, 2011 Forfatter Share Skrevet November 29, 2011 hva gjorde du med oljepickup? S50 har jo picup i bakkant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 ahh. Vi har jo m50, så da blir det litt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 M50 pickup passer rett på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Da er det jo ingen sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Kan se om jeg får tatt noen mål fra min bil i morgen. Men tror ikke bunnpanna ligger så veldig mye dypere på min, kontra M30... Vi la ca 5cm klaring over travers, motor sitter da fortsatt lavt i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 m50 bunnpanne i fra e34? kommer veldig lavt, bygger en lavere panne med skvalpeskott og mer volum.EWS skal beholdes ja, derfor jeg trenger litt assistanse. Jeg har EWS på min, det er ingen sak å koble det opp. Til og med jeg klarte det! Eneste assistansen jeg fikk var fra dama Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå