vingebil411 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hei Har hatt litt problem med xenon lysene på min e39 facelift, Dei har lyst alt for langt ned ca kun 15 meter framfor bilen. Idag blei det verre, lyser nå kun 1-2 meter framfor bilen :S Farlig. Høyrer og ein pling lyd i dashen av og til når eg kjører. Veit ikkje om dette har noko med Xenon lysene og gjere, Meiner eg fekk opp ein feilmelding her ein dag " Abblendlicht Prüfen" Veit nokon kva som kan være gale? og kan dette bli dyrt ? Tusen takk for alle svar :=)
Terje79 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Klarer du å se om lysene justerer seg i det hele tatt når du starter opp bilen? Hadde samme problemet på min, lyste rett foran bilen. Men de justerte seg litt opp og ned ved oppstart. Gjør den det på din og så er hvertfall ikke motor gåen, du skal også kunne høre at lysene justerer når du kun har skrudd på tenninga. Problemet var lastsensor framme som var gåen. Kostet ca 1000 for ny sensor og tar 20 min å bytte.
vingebil411 Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Dei Justerer seg heldigvis ja Får ein opp eksakt feilen med Diagnose test? Håpe det kun er den sensoren du meiner då
Terje79 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Da er det nok sensor som er gåen, og ja du får opp feilen på diagnose. Det er to sensorer, begge på høyre side, den framme sitter rett bak demperen og den bak sees med en gang du tar av dekket. En liten svart boks med en vippearm som igjen er festet til et lite stag. Det er en kontakt på boksen hvor ledningen går opp i karosseriet. Disse sensorene jobber sammen, laster du bilen så sørger disse for at lysene justerer seg opp eller ned. Men ta av dekk først og sjekk at det ikke er noe så enkelt som at disse stagene som sensor er festet i er knekt.
vingebil411 Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Da er det nok sensor som er gåen, og ja du får opp feilen på diagnose. Det er to sensorer, begge på høyre side, den framme sitter rett bak demperen og den bak sees med en gang du tar av dekket. En liten svart boks med en vippearm som igjen er festet til et lite stag. Det er en kontakt på boksen hvor ledningen går opp i karosseriet. Disse sensorene jobber sammen, laster du bilen så sørger disse for at lysene justerer seg opp eller ned.Men ta av dekk først og sjekk at det ikke er noe så enkelt som at disse stagene som sensor er festet i er knekt. Takker for det tipset, skal sjekkest opp i
slados Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hei. hadde samme problem på bilen min,lysene lyste nesten rett ned.Viste seg da at det var et av stagene til "motoren" i lykta som hadde hoppet av,festet de på plass og smurte de opp,ble som ny.Kan være lurt å sjekke dette da det skal være en vanelig feil på ettermonterte xenon lykter
Alpejohn Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hei, Jeg har dette problemet per dags dato. Var på vei hjem så plutselig lyste det veldig lavt. Har sjekket sensorene forran og bak, der er ikke brudd i noen av dem, men det er hallgivere, så man må ha spesialapparat for og måle dem, om dem fungerer. Mine også justerer seg når jeg slår på lysa, dem starter lavt, og bunner helt ned, og går opp til den lave innstillingen igjen. Virker som dem vil justere enda lenger ned, men den når bunn liksom. Har prøvd med diagnose selv, med dis og inpa, men får ikke kontakt med LWR boksen. Skal høre med et lokalt veksted som har bmw utstyr og få sjekka. Lyser ca 15 meter forran bilen ca. Utrolig irriterende
Terje79 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hei. hadde samme problem på bilen min,lysene lyste nesten rett ned.Viste seg da at det var et av stagene til "motoren" i lykta som hadde hoppet av,festet de på plass og smurte de opp,ble som ny.Kan være lurt å sjekke dette da det skal være en vanelig feil på ettermonterte xenon lykter Justere lysene ved oppstart hvis stagene på motor har hoppet av?? Høres rart ut at det kan være disse hvis lyktene justerer ved oppstart. Men ja, verdt å sjekke ut før en bytter ut hele bilen for å reparere feilen.
slados Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Hei igjen,litt sein med å svare pga datatrøbbel men ja ,lysene gikk opp og ned som normalt ved oppstart men så for å "falle" ned når oppstartsprossen var over.
mbruer Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Ene lampa mi justerer seg men henger for langt ned. Der er hvertfall et stag gåent. Det kjenner du fort ved å ta tak i kontakta til nærlys pæra og kjenne om den sitter fast. Hvis du kan røre på hele dritten er et eller to stag gåene
vingebil411 Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 Ene lampa mi justerer seg men henger for langt ned. Der er hvertfall et stag gåent. Det kjenner du fort ved å ta tak i kontakta til nærlys pæra og kjenne om den sitter fast. Hvis du kan røre på hele dritten er et eller to stag gåene Eg kan røre på eine lyspæra ja, den andre er det ikkje mulig å røre på. men tok av begge hjulene på høgre side ein dag og sjekka om stagene hadde hoppet av, det hadde dei ikkje.
JTS77 Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Ene lampa mi justerer seg men henger for langt ned. Der er hvertfall et stag gåent. Det kjenner du fort ved å ta tak i kontakta til nærlys pæra og kjenne om den sitter fast. Hvis du kan røre på hele dritten er et eller to stag gåene Eg kan røre på eine lyspæra ja, den andre er det ikkje mulig å røre på. men tok av begge hjulene på høgre side ein dag og sjekka om stagene hadde hoppet av, det hadde dei ikkje. Tror han snakker om ostepop stagene inni lykta...
vingebil411 Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 Då har eg hatt tid til å sjekke ut problemet. Tok å justerte lysene manuelt, Då blei det bra! Kanon bra lys no
Alpejohn Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 Då har eg hatt tid til å sjekke ut problemet. Tok å justerte lysene manuelt, Då blei det bra! Kanon bra lys no Justerer lysa seg selv nå da? (Høydejusteringen funker?) Min har slutta å virke, lyser rett ned, og justerer seg ikke, kun ved start. Virker som hele systemet har blitt deaktivert
vingebil411 Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 Då har eg hatt tid til å sjekke ut problemet. Tok å justerte lysene manuelt, Då blei det bra! Kanon bra lys no Justerer lysa seg selv nå da? (Høydejusteringen funker?) Min har slutta å virke, lyser rett ned, og justerer seg ikke, kun ved start. Virker som hele systemet har blitt deaktivert Ja, Høgde justeringa virker endå ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå