Gå til innhold

Bmw 316 2006, er dette en grei pris?

Svendsen
 Share

Anbefalte innlegg

Den er iallefall en utmerket bruksbil og jeg vil mene at den også er nogenlunde fornuftig prissatt. Det du imidlertid bør være oppmerksom på er at bruktmarkedet for akkurat denne modellen er noe begrenset. Det er grenser for hva 122 HK ved 6000 rpm og 160 Nm ved 4250 rpm kan gjøre med en bil som veier 1425 Kg. Det blir naturligvis mye bruk av gearet og akselerasjonen er ikke mye å skrive hjem om. 0-100 Km/t på nesten 11 sekunder vitner om dette, men på den annen side er topphastigheten på 210 Km/t nogenlunde gjennomsnitlig.

Bilen er sporsikker som en BMW skal være, er komfortabel, har brukbart med plass, er et kvalitetsprodukt og er økonomisk. Et gjennomsnitlig drivstofforbruk på 0,59 liter/mil ved blandet kjøring er meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har en slik bil.

har vært inne på verksted 2 ganger pga coilfeil, og det var før den var gått 50.000 :)

Går heller ikke under 0,8 på gjennomsnitt..

men prisen var fin!

Feilen med coilen er kjedelig, men N43 motoren finnes ellers i mange varianter (122, 143 og 170 HK) og er rimelig vellykket. Bensinforbruket synes jeg er i den høye enden, men topgrafien i Norge har nok skylden for 90%. Med såpass lite moment blir det mye gearing og det ødelegger økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...