spaix Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 tenkte i dag vi skulle til sverige med et venne parr, sto på ferje kaja i sandefjord plutselig begynte det å ryke fryktelig fra eksosen. alle 4 blei sjøsyke, vugga å var ekkelt i dag, skulle ned å var framme i sverige, vrei om nøkkelen, bilen starta å gikk merklig nok på ca 500 rpm i 2-3 sec så stoppet det, dette opptil kanskje 3-4 ganger, nå bare chinner den, så sto fast i sverige, tok ferja kl 7, å kom hjem akkurat nå, uff ordentlig dritt dag noen ideer om hva det kan være? har egentlig lite peilig på bil generelt, men kan litt. han fra naf mente det var bensin pumpa som var gåen, men det var det ikke. EDIT: m42b18 motor i en e36
JonEldaR Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 virker jo som den ikke gikk på alle sylindre når den sto å gikk på 500 rpm og du ikke fikk start til slutt.. sjekk over alt som har med plugger og pluggledninger osv å gjøre først og fremst.
spaix Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 virker jo som den ikke gikk på alle sylindre når den sto å gikk på 500 rpm og du ikke fikk start til slutt.. sjekk over alt som har med plugger og pluggledninger osv å gjøre først og fremst. pluggene blei skiftet forige måned, men kan jo være de forde, skal ha det i bakhue!
D.Toft Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 kvit røyk? tipper du har masse vann i sylindrene..
spaix Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 kvit røyk? tipper du har masse vann i sylindrene.. hvit røyk ja, var det jeg fryktet, fikk akkurat høre det av min svigerfar, veldig hvit å masse røyk. motoren kast egentlig da? lettere å skifte motor? (hvis det er det som er tilfelle)
D.Toft Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 da har du nok lite eller ingen vann i ekspansjonstanken? evt trykk der... kan hende du kan redde toppen, planslipe den og montere ny toppakning
spaix Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 da har du nok lite eller ingen vann i ekspansjonstanken? evt trykk der...kan hende du kan redde toppen, planslipe den og montere ny toppakning det veit jeg ikke! det fikk jeg ikke sjekket, fikk ikke med bilen hjem i dag, men skal hente den imorgen elr mandag å prøve å få sjekket litt da!
Alpejohn Skrevet September 25, 2011 Skrevet September 25, 2011 sto på ferje kaja i sandefjord plutselig begynte det å ryke fryktelig fra eksosen. Men likavel kjørte du ombord i ferga? Da er det vel igrunnen din egen feil? Men høres ut som gåen toppakning ja.
hao Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Tror det er billigere for deg å skifte hele motoren enn å slipe topp og skifte pakning. Du har også en risiko for at toppen er sprukket og det merkes ikke uten en trykktest som koster penger. m42b18 motor får du rimelig. Kan samtidig sette inn M43 som gir deg 136 hk. Men det blir nok en dyrere motor da.
spaix Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 Tror det er billigere for deg å skifte hele motoren enn å slipe topp og skifte pakning.Du har også en risiko for at toppen er sprukket og det merkes ikke uten en trykktest som koster penger. m42b18 motor får du rimelig. Kan samtidig sette inn M43 som gir deg 136 hk. Men det blir nok en dyrere motor da. topp pakning koster 500, å planing koster 1000 kr så er nok billigere å fikse
hao Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 topp pakning koster 500,å planing koster 1000 kr så er nok billigere å fikse Tar du ut og setter inn ventilene selv? Koster du på planing av toppen uten å trykkteste først? Ny motor 500.- viewtopic.php?f=14&t=198265&hilit=m42
spaix Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 topp pakning koster 500,å planing koster 1000 kr så er nok billigere å fikse Tar du ut og setter inn ventilene selv? Koster du på planing av toppen uten å trykkteste først? Ny motor 500.- http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... &hilit=m42 dette er jo en m40, uff skal ikke ha m40 igjen, må nok ha en m42 som er litt dyrere
bjornar-a Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 jeg har en del m42b18 deler liggende:-) vasket i delevasker. komplett topp har jeg liggende og veit den er bra for kjørte med den til jeg fikk rådebank.. så toppen er fin.
spaix Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 jeg har en del m42b18 deler liggende:-) vasket i delevasker. komplett topp har jeg liggende og veit den er bra for kjørte med den til jeg fikk rådebank.. så toppen er fin. men når man tar av toppen må mann plana uansett? evt pris på toppen? er komplett med kammer osv osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå