740AV Skrevet September 25, 2011 Skrevet September 25, 2011 Selger et pent brukt m-tech ratt med airbag som har stått i min e38. Rattet kommer egentlig fra en e39, og passer e38 og e39 opp til 03/99mod. Jeg har ettermontert girhendler på rattet, så dette rattet kan kobles opp mot steptronic kassene. Girhendlene stammer egentlig fra Mercedes, og kostet ca 1500kr. Rattet har en spesiell slepering som er beregnet for ratt med varme. Denne sleperingen har 2 ekstra spor på baksiden og muliggjør opplegg for giring på ratt. Denne delen er helt avgjørende for å få dette til å virke, og koster ny ca 1600kr. Eneste du trenger i tillegg for å kunne gire fra rattet er en 2-polt kontakt som monteres på rattstammen. Delenummer: 32 31 1 091 732 Denne koster ca 3-400 kr. Rattet har Alpina logo på airbagen som lett kan skiftes hvis ønskelig. Pris 3500kr + evt frakt.
Robin L Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 vil si dett er en god pris mtp tilstand og girhendlene, samt slepring! hadde lett tatt det om jeg ikke hadde bygd om faceliftrattet ; )
740AV Skrevet September 28, 2011 Forfatter Skrevet September 28, 2011 Tror ikke det skal være så ille pris nei Jeg er åpen for bud da
Bjornhbjelland Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Rattet kommer egentlig fra en e39, og passer e38 og e39 opp til 03/99mod. Har du bygd rattet om? Eller missforstår eg? Passer det plug&play rett på min E39 -97? Uten dreie nav osv? Har multifunksjons ratt med varme og cruise controll osv. Jeg har ettermontert girhendler på rattet, så dette rattet kan kobles opp mot steptronic kassene.Girhendlene stammer egentlig fra Mercedes, og kostet ca 1500kr. Rattet har en spesiell slepering som er beregnet for ratt med varme. Denne sleperingen har 2 ekstra spor på baksiden og muliggjør opplegg for giring på ratt. Denne delen er helt avgjørende for å få dette til å virke, og koster ny ca 1600kr. Eneste du trenger i tillegg for å kunne gire fra rattet er en 2-polt kontakt som monteres på rattstammen. Delenummer: 32 31 1 091 732 Denne koster ca 3-400 kr. Er det mulig å ta av girhendlene? Det virket litt stress, vertfall i førsteomgang, å kople opp til steptronic kassen. Er interessert vist rattet passer rett på.
740AV Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 Skal passe rett på din 97mod ja. Ingen problem Siden du har rattvarme fra før er det egentlig veldig enkelt å få rattgiringa til å virke, siden du har den kontakten på rattstammen som trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå