ogee1 Skrevet September 25, 2011 Skrevet September 25, 2011 Vasket min E87 120d i går, og da jeg startet den for å rygge ut av hallen begynte det å blinke og plinge. Nødblinken blinket et par ganger, bakluken lukket seg opp og turtelleren gjorde et sprang uten at turtallet endret seg i virkeligheten. Etter at alt roet seg ned satt jeg igjen med to problemer. Bakluka insisterte på å lukke seg opp, og jeg fikk varsellampe for at jeg kjørte med åpen bakluke. I tillegg fikk jeg varsel for at klemsensorene til de elektriske vinduene ikke var i orden. Etter en stund sluttet bakluka å åpne seg opp, men advarselen for de elektriske vinduene ble jeg ikke kvitt. Et tips som fungerer for mange er å resette klemsensorene ved å kjøre vinduet ned og holde knappen nedtrykt i 5-10 sekunder og så kjøre vinduet opp og holde knappen i 5-10 sekunder der også. Jeg gjorde dette med alle vinduene flere ganger uten at det hjalp. Til slutt ble laptop med OBDII-kabel koblet opp og INPA startet. Det lå feilmeldinger på flere moduler (noe det ikke gjorde for noen uker siden.) Etter å ha slettet feilmeldingene med INPA er alt tilsynelatende ok. Har bare fått kjørt et kvarters tid foreløpig, men det kom ikke noen nye feilmeldinger. Tror de fleste diagnoseverktøy som er tilgjengelige på nettet kunne gjort samme jobben, så dette ser ut til å være en grei måte å unngå verkstedbesøk i tide og utide. Litt bekymret for hva som var årsaken til feilene. Tåler ikke bilen å vaskes i automat? Hva skjer da når høststormene setter inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå