ebmar Skrevet September 25, 2011 Skrevet September 25, 2011 Hei. Jeg har en bmw e46 2002 mod. Når jeg bremser og akselerer så skvulper det. Når jeg har parkert bilen så drypper det fra gummijekkepunktene. Hvordan får jeg ut vannet uten å måtte bore opp noe? Må vel være ett hull som har tetta seg? Verksted er ikke løsningen for meg ettersom jeg har blitt student.
M3 Yngve Skrevet September 25, 2011 Skrevet September 25, 2011 Etter alt dette regn været, så er det mange biler som lekker. Sjekk om teppet ditt er vått, da er det mye vann der.
ebmar Skrevet September 25, 2011 Forfatter Skrevet September 25, 2011 Har vært vann i kanalen i over 1 måned. Ser det drypper fra gummijekkepunktet bak på siden. Det er flaut å bremse.
Alpejohn Skrevet September 25, 2011 Skrevet September 25, 2011 Da må du sjekke under kanalen om der er hull fra før, og prøve og stikke noe oppi i tilfelle det ligger mye dritt der.. Eller du kan ta ut jekkpunkta og la vannet renne ut og eventuelt la det tørke litt..
ebmar Skrevet September 25, 2011 Forfatter Skrevet September 25, 2011 Hvordan får jeg ut jekkepunktet? Har prøvd å rikke på det, men leer seg ikke en millimeter.
Alpejohn Skrevet September 25, 2011 Skrevet September 25, 2011 Se i post nr. 6 i denne tråden, der ser du et klips i midten (Regner med det er slik dem ser ut de du har?) så må du pirke ut klipset i midten, med et lite flatt skrujern eller noe. Regner med det er måten og gjøre det på. http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=766794
ebmar Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Fikk løsnet og fjernet jekkepunktene. Kjørte å bremset uten at det kom vann ut fra åpningene. Det var ikke vann i dørene. Er det noen andre steder vannet kan være?
kje Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Let etter de originale dreneringshullene. Finner du dem ikke kan det være at deler av kanalene er lappet på i ettertid og at hullene er glemt. Bor eksempelvis et 10mm hull i kanalene foran og et bak på hver side. La vannet renne ut, la det tørke helt opp før du pensler hullene med zink eller lignende for å forhindre rustspredning...
ebmar Skrevet September 28, 2011 Forfatter Skrevet September 28, 2011 Hei igjen. Jeg har nå klart å fått tømt kanalen for vann. Det var bare vann på førersiden. Jeg bøyde ned sideskjørtet og kom til en plugg som satt i siden ved førerdøren. Derifra fikk jeg sugd ut mellom 4 og 6 liter! vann med støvsuger. Hvor er hullet som vannet egentlig skal renne ut ifra? Må jeg borre ett nytt hull?
glennk Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Hvordan gikk dette?? Har muligens samme problem. Prøver å lokalisere vannet.
S.Hafsmo Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Er det slik på denne som på E34? Altså at takluke dreneres inn i kanalen? På E34 var ihvertfall dreneringen til kanalen mot senter av bilen, altså ville de være rett foran jekkfestet dersom du sto midt under bilen. Edit: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=12320536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå