PM.Hagadøkken Skrevet September 26, 2011 Skrevet September 26, 2011 Hei! Jeg lurer på om en m10 turbomotor er holdbare motorer? Om det er noe å ha? Her er en specliste. Motor: M10 borret opp til 2,1 (ca 7,5:1 i komp) (Oslo Sylinderservice) Lagt inn Pianotråd i blokka (Oslo Sylinderservice) Smidde stempel H-profil råder Customgrenrør i syrefast (316) Custom innsug BS-datasprut, 3 bars map, 440 dyser 288 graders kam (Schrick) 121 topp (den med størst ventiler) 3" eksos fra turbo og ut, DTM Endepotte Tial 44mm Wastegate Tial Dumpventil T34 med ar63 eksoshus / ar50 kompressorhus alt av slanger/radiator mm er nytt. Lettet M5 3,6 svinghjul M5 3,6 lamell og trykkplate kan en slik motor fungere? Og er det holdbart? -Pål M.
Concep Skrevet September 26, 2011 Skrevet September 26, 2011 Er vell det eneste som HOLDER. Bedre motor får du ikke tak i. Hadde en slik motor med AKKURATT samme specs. Den har nå gått i 8 år på 1.5-2 bars ladetrykk, uten å bytte noe annet enn motorolje og filter.
PM.Hagadøkken Skrevet September 26, 2011 Forfatter Skrevet September 26, 2011 Hva med vippearmene da? holder de også?
Concep Skrevet September 26, 2011 Skrevet September 26, 2011 Jeg hadde turtallsperre på 7000. Holdt hvertfall å bli pisket på turtallsperra gang på gang på gang ! Skal du rev'e noe særlig mer en dette bør de ihvertfall byttes.
PM.Hagadøkken Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Hvor mye hk dro du ut av din da?
Hauso Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 M10 motorene holder! Du skal vel leite lenge etter noe seigere. Hvis alt her i tillegg er ordentlig gjort, noe jeg mistenker, så bør dette gå helt fint:)
Espen02E30 Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Den holder nok til å lade en del den der. Vil nok si det svakeste leddet på m10 er vippearmer, så ville vel ikke jogget den så mye over 7000 o/min Det finnes flere typer vippearmer, noen er visst dårligere enn original og andre veldig bra men koster....en hel del.. Hilttil så har m10 hvert den motoren som har tålt mest for min del, uten tvil
JE Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 M10 er tingen Er en i Sverige som har bremsa 720whp @ 9001rpm i en m10b20
Gravstein Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 M10 er en av di beste motorene til Bmw, vart brukt i Formula 1, touring car osv.. (noe modifisert da
Jørgen-A Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 det er jo en 4 syll m30. sterk, men har vippearm problemer om det blir en del effekt og mye turtall.
M|Fjeld Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Som sagt over er m10 en 4syll m30 som tåler en real dose juling BMW dro 1500hk ut av denne blokka på sine F1 biler i 70-årene! Legg til smidde vippearmer på lista di så har du en skuddsikker motor!
Morty999 Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 jepp.. på 5.5 bars ladetrykk og 14000 rpm
Jørgen-A Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 jepp.. på 5.5 bars ladetrykk og 14000 rpm Den hadde ikke vippearmer da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå