Gå til innhold

BMW M3-R


setra
 Share

Anbefalte innlegg

Faen for ein grom bil:) likte frontfangeren din...tips til deg er at du må snu oljekjøleren din slik som den står no fungerer den ikkje meir enn 30 prosent:) olja tar raskeste vegen pg da blir det kun 3-4 riller som går olje i før det går i retur:) blir kjekt og sjå denne i aksjon på våler......

Hvilken vei bør den stå da? Med inlet fra bunn slik at hele kjøleren må fylles før det går i retur, eller fra toppen ? Skal montere på

Min nå så greit å gjøre rett med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.

Her er en kort video fra igår.

Fikk bare kjørt noen få runder før servoen kokte. Tilbake til tegnebrettet...

:) kjører du med michelin her?? eg har ekstra oljekjøler på servo so blir spennenes og sjå om eg får problem med tempraturer der...eg sliter vel med vann og oljetempratur er eg redd for :(....ka tider kjørte du på??

Ja kjørte med michelin slicks, men det er samme settet som jeg kjørte 75mil med på Nürburgring, så er av typen slitt og pluss at de var kalde så sitter de ikke allverdens som du kan se..

Den runden som jeg filmet var den eneste hele jeg fikk, så 1,37-38 ca.

Har fått meg et større remhjul på servoen idag, slik at servopumpen ikke skal spinne for fort. Så bruke bare det orginale kjølerøret, og med det store remhjulet vil servoen spinne litt saktere enn orginalt. Forhåpentligvis er problemet fikset.

Igår ble det så varmt at alt av plastikk smeltet.

Foto0353.jpg

Slik så nivåmåleren til servotanken ut etter gårsdagen. I tillegg smeltet koblingen mellom servoslangene og kjølerøret, så det må også kjøpes nytt. Forhåpentligvis fungerer servopumpen fortsatt, men det er foreløpig uvist.

Planen var at gårsdagen skulle være en bekreftelse av at alt var i orden, slik ble det ikke. Uten mulighet å teste reparasjonene og utbedringene som blir gjort før våler velger jeg å ikke stille til start der, men istede få bedre tid til å få bilen skuddsikker til neste runde... Desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, må være noe galt med den nye pumpa de tror jeg. Så lite du kjørte i går, skal ikke servo olja koke. :shock:

Jeg har plaga mine M3er på 8000 rpm i runde på runde, og i mye varmere vær.

Skal du kjøre på Våler til helgen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for ein grom bil:) likte frontfangeren din...tips til deg er at du må snu oljekjøleren din slik som den står no fungerer den ikkje meir enn 30 prosent:) olja tar raskeste vegen pg da blir det kun 3-4 riller som går olje i før det går i retur:) blir kjekt og sjå denne i aksjon på våler......

Hvilken vei bør den stå da? Med inlet fra bunn slik at hele kjøleren må fylles før det går i retur, eller fra toppen ? Skal montere på

Min nå så greit å gjøre rett med en gang :P

Greieste er og sette den med begge koblingen opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, må være noe galt med den nye pumpa de tror jeg. Så lite du kjørte i går, skal ikke servo olja koke. :shock:

Jeg har plaga mine M3er på 8000 rpm i runde på runde, og i mye varmere vær.

Skal du kjøre på Våler til helgen ?

Ja synes det var rart at det skulle holde så kort jeg også..

Du har jo hatt kompressor på du også, skiftet du til et større remhjul på veiva eller brukte du orginal remhjulet der? Det kan jo hende at det er noe annet galt også, men tror vel egentlig at problemene kommer av at servopumpa har gått for fort rundt..

Planen var å kjøre på våler, men nå blir det ikke noe av desverre. Må få ting til å fungere før jeg kjører race..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Tenkte å oppdatere denne tråden litt...

Sesongen er over for min del. Har fått kjørt noen trackdays, men fikk ikke kjørt noen GT løp i år.

Servoen som er nevnt ovenfor her er ordnet. Måtte en ny pumpe til, da overopphetingen tok kvelden på den jeg hadde.

Det jeg driver med nå om dagen er oljekjøling. Den serie koblingen jeg hadde i år fungerte ikke optimalt da jeg klarte å kjøre oljen varm selv med to kjølere. Problemet ligger i den innvendige diameteren på slangene og koblingene jeg fikk laget. De var noen mm mindre innvendig en det som er orginalt, slik at mot trykket ble for stort, som igjen førte til at det ble høyere varme. Dette spiste nesten opp hele fordelen med å ha to kjølere. Nå har jeg fått tak i nye slanger og fittings, med større innvendig diameter. Tenkte å kjøre med kun Setrab kjøleren da den i utgangspunktet skal være mer en stor nok.

Ellers så har jeg laget en internettside for Setra Motorsport. http://www.setramotorsport.com

Nå er sponsor arbeidet igang forran neste sesong. Håper å få inn nok penger så vi får kjørt en full GT sesong.

Her er noen bilder fra i år. Legger også ved en film fra når kona mi sitter på rundt Rudskogen. Hope you enjoy

284879_491153820914034_707287362_n.jpg

528035_10150917949961047_1568875516_n.jpg

414110_302158699866483_1974969455_o.jpg

401604_10150917950086047_1651063415_n.jpg

457787_30146939993rudskogen5413_171353139613707_676602_393134742_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre bil kan du, så det blir spennendnes å følge med deg til neste år :) GT 2 du skal kjøre? Er endel lokale gutter som også kjører i GT klassene. Så fine ut den rattutvekslingen din. Original eller modda tannstang?

Takk for det :)

Ja tenkte å kjøre i gt2, men det var så få som kjørte i den klassen i år, så vist det ikke blir flere til året så kan det hende jeg detuner den til 500hk og stiller i gt3. Får se.

Tannstaget er orginalt. Det som er endret er PeeBee oppsettet mitt som endrer hvor det er koblet til fremstillingen. Her har du et bilde som forklarer litt. Vist du ser den mutteren som er på oversiden til venstre, så langt ut er tannstagen koblet på orginalt. Nå ser du det er koblet lenger bak, det gjør at med samme rattutslag får du mer sving. Håper det var forstålig forklaring.

Foto0339.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Liten oppdatering igjen..

ESS har laget en oppgradering til 550 kittet jeg har. Det heter VT2-575, og skal lage 575 hester i motoren. Viste seg å lage nesten 630 på bilen min så jeg er knall fornøyd.. Her er dynoen og et bilde av bilen stroppet fast til den.

VT2-575STD-2TQ_zpsc58d9d4c.jpg

Foto0433_zpsbe24c4cc.jpg

Har også bestilt en "Elite Wing" fra Brooks motorsport. Vingen er ganske lik som den som er vist på bildet under. Tror den kommer i løpet av en til to uker. Gleder meg til å få den på plass.

9c75406501-vinge_zps7bb827aa.jpg

Har også bestilt et fuel starvation kit fra Bimmerworld som forhåpentligvis fører til bensin pumpen slipper å suge falskluft i høyere svinger når tanken er 1/4 full.

Bestilte dette luft scoopet fra stian sørlie for å kjøle ned kupeen litt.

QCROOFVENT_zpsfe7e3608.jpg

Det er stort sett det. Lurer litt på å bestille litt stivere fjærer til Intrax understellet mitt, men har ikke helt bestemt meg ennå.

Poster flere bilder etterhvert som delene begynner å komme på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med så mye power da :applause: Er det fortsatt på org innmat, pakning og bensin pumpe.?

Rart at du har problemer med at pumpa suger luft. Jeg har glemt å fylle noen ganger, å da har det vært nesten helt tomt før jeg merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med så mye power da :applause: Er det fortsatt på org innmat, pakning og bensin pumpe.?

Rart at du har problemer med at pumpa suger luft. Jeg har glemt å fylle noen ganger, å da har det vært nesten helt tomt før jeg merket noe.

Ja blir sikkert gøy det. Har kun blitt kjørt i benken etter oppgraderingen, så har ikke fått testet ut hvor gøy det er på ordentlig...

Alt er orginalt, kun bolt on kit.

Bensin problemene kom når slicksene var nye, men da var de ganske klare. Blir ålright å kunne kjøre med 20 liter mindre bensin. Vist det kittet fungerer som det skal, så blir det 500 godt invisterte daler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...