Gå til innhold

Vinterbil... BMW E30 Mtech-1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Folkens

Da har man gått til anskaffelse av enda en BMW..

Er en 320 med automat... men da man liker automat passer dette fint.

Bilen er registrer og skal brukes i vinter, ny og lavere senk kommer på til våren.

Bilen er i veldig bra teknisk stand, men anngrepet av litt rust..., som skal tas litt etterhvert da jeg har ett par andre prosjekter på gang.

Har blant annet en E23 745 IA og en E30 cab som skal få en del oppmerksomhet framover.

Bilen er ett godt utgangspunkt for mine planer og mye er allerede gjort utseendemessig.

Mye slitedeler er byttet, og bilen er holdt i god teknisk stand av tidligere eier.

er vel egentlig ikke gjort noe spess med bilen ellers.

Hella DE lykter foran og org sotete blink foran og på siden.

Interiøret er helt og pent i alle seter, førersetet er byttet ut da dette selvsagt var slitt

Kam og toppakning er byttet for ca 1 år siden

senkesett og dempere er byttet.

skal gå veldig mot strømmen her og faktisk gå for 80 talls look, med krom og krom hjulbuelister..

Ting som skal gjøres:

Orginalt M-tech ratt Montert

Orginal M-tech 1 styling. Handlet inn og delvis montert.

Hjulbuelister Handlet inn(nye faktisk)

Sveise rust Deler er begynt å komme i hus

Dobbel eksos Handlet inn og montert

senkesett og felger

jxl8ymegva1b1ecxmo1b.jpg

innvendig

0iutbs30zkk4qxzkojn2.jpg

M-Tech ratt på plass

p7uypmt2p6rtp296pfmr.jpg

Før

rxqh6z90qohg0lw5f3k0.jpg

5fu9njd7zcueol2rrord.jpg

Etter . M-tech 1 er montert

yfqx0uh63u39vb8fm01m.jpg

ahd3atkk2lb3eawm6z90.jpg

Skrevet

tror det kan bli kult så lenge det blir gjennomført... kjører også med krom lister på E23en min...

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen som kjører med piggfritt på sin E30 vinterbil? vurderer å kjøre piggfritt på denne, men er litt usikker...

Noen formeninger om dette?

Skrevet

Jeg har kjørt piggfritt på E30`n i en og en halv sesong :) Funker flott! Husker ikke dekkmerket akk nå :roll: er vel 185.65.15 i dimensjon.!

Skrevet

Trenger ikke bruke E30 når det er skikkelig glatt ute... men er vel en stor fordel med kvalitetsdekk uansett...

Noen erfaringer med dekkmerker? på E34 så er jeg veldig fornøyd med Gislaved Nordfrost

Skrevet

Piggfritt på vinteren funker knall hvis du skal ha det moro! :D

Skal det være en sikker og trygg bruksbil så kjør piggdekk ;)

Skrevet

hehe handler vel litt om å ha det gøy da... kjøpte E-30 som vinterbil..men har annen vinterbil med piggdekk i tillegg... men automat og gøy på vinter er vel ikke den ultimate kombinasjon da.....men men.. får se hva man finner ut, har nye piggdekk liggende.

• 5 weeks later...
Skrevet

da ble det delebil til på meg, 1987 E30 325, coupe som har mye bra deler.

vinterbilen blir nok da utstyrt med deler som understell og motor fra denne etterhvert.

Delebilen er en tidligere påkostet bil som er krasjet, men fremdeles mye bra deler.

Litt bilder av delebilen

begynner å få litt vel mye prosjekter her nå..hehe

oqfeq8w80kp7l0ic1q3d.jpg

c713rssb5806ja509vdd.jpg

5ylzd2lb83dife8vu5uy.jpg

Skrevet

hehe mmmm nei hadde ikke planer om det da.... hehe får se over alt når jeg kommer hjem, er ikke hjemme for øyeblikket. vinter eller sommer dekk/felger du er ute etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...