Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Mener ei i styret i BMWCCN har en titansilber E46 sedan 318i med kompressor..

Kine kjører 320 med presse mener jeg å huske. Men er ikke ESS, det er noe greier som ble montert i Østerike tror jeg, tok vel over et år før hun fikk igjen bilen sin i tillegg.

Skrevet
Er det ikke bare å ta kontakt å høre med de da?!?

Klart jeg bare kan ringe å høre... var egentlig bare ment som et kjapt spørsmål dette her og jeg postet tråden litt over 12 igår kveld så tok ikke sjansen på å ringe... :roll:

Blir vel å ta en telefon straks å høre hva de sier.

Skrevet

håk, Tut og kjør. Noen timers arbeid og så har du nok rundt 250hk. Mange som har på 2.8-literen, så da klarer de nok levere til din 2.5.

Men ville aldri gjort det på en 318i... definitivt ikke verdt pengene i mine øyne.

Skrevet
håk, Tut og kjør. Noen timers arbeid og så har du nok rundt 250hk. Mange som har på 2.8-literen, så da klarer de nok levere til din 2.5.

Men ville aldri gjort det på en 318i... definitivt ikke verdt pengene i mine øyne.

Noen timers arbeid? Er rimelig grønn på dette, hvordan ville du gått frem? Og hva tror du det vil koste?

Skrevet

Det er noen lange timer gitt. Er ikke så vansklig å gjøre det selv, men har man liten erfaring burde nok jobben gjøres av ESS gutta.

Min har Stage 2 kit, kostet vel 56k inkl montering. 2 år siden.

Ta gjerne en tlf til gutta så får man all info man trenger....

Skrevet

Kjapt spørsmål ang. prisen på ESS-kitene: Hvor stor andel av prisen er monteringsarbeid? Vil man spare en god del på å kjøpe settet og montere det selv?

Eller er det pris eks. montering på siden deres?

Skrevet

Det koster mer enn 40.000 med monteringen..

Legg heller på 60.000 på kjøpsprisen, så har du original motor og nesten samme effekt..

Enig med Gunnar på denne. ABSOLUTT ikke verdt det!

Skrevet

Det er delene som koster mest. Greia er at ettermontering av kompressor med lavt ladetrykk ikke innebærer innvendige endringer i motor, så det er jo kun et spørsmål om å montere et ferdiglagd kit med braketter og alt tilpasset din bil, altså noen timers skrujobb. Men så er det omprogrammering og slike ting som ESS da uansett bør ta.

Du kan jo sette sammen et kompressorsett selv og, men da må du være i stand til å tegne/maskinere egne braketter og generelt vite hva du driver med.

Skrevet

Så hva tror gutta om en liten turbo i en 318i ? Kjøre på lavt trykk, er vel egentlig bare for å få litt respons når man trykker inn pedalen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...