Gå til innhold

Priser på polering av bil?

cube
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg jobbet med bilpleie tidligere så vet jeg at vi lå på en 1500-2500,- alt etter størrelse og hvor mye det var å gjøre med lakkrens osv.. vet det finnes firmaer som tilbyr vask og polish helt ned i noen hundrelapper, men da er resultatene også deretter..proff bilpleie koster gjerne litt mer, men så slipper du polishroser og hvit polish på svarte lister og gummi og;)

Dette er dog 10! år siden, så prisene har vel forandret seg vil jeg tro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud av ørjan på dcn, 4500 kroner for min 3-serie. Har sett noe av det han har gjort, og bilen blir jo som ny. Har ikke fått tatt meg tid til å avtale noe da bilen må stå hos han i 3-4 dager, men skal garantert ha det til våren eller når den en dag skal selges. Tror det er vel vært pengene i forhold til alle de jalla bedriftene som holder på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt verdt penga kontra jallabutikker som bare driver det som skalkesjkul for noe annet ;)

+1 !

At folk i det hele gidder å betale 700kr for "FULL POLERING" og late som de er fornøyd med resultatet etterpå... Alle biler som kommer fra sånne jalla-greier har masse kjørespor og hologrammer. 3000 Kr for full korrigering er nok ingen upris å betale om man vil ha en lakkfinnish tilnærmet ny/bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIkk pris på behandling av E91`n gjennom DCN, fra en kar i Molde som har nærmere 100 biler bak seg.

3000kr for 2-stegs behandling/korigering, Shine av interiør, ruter, listverk, motorrom, voksing av bil og felger.. (Det jeg husker han sa) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000kr for 2-stegs behandling/korigering, Shine av interiør, ruter, listverk, motorrom, voksing av bil og felger.. (Det jeg husker han sa) ;)

Det er _billig_ fra en Detailer.

Dette er myyye jobb, og tar mange timer.

Rundt regnet kan man si 12-15 timer for en sånn full jobb på en bil som er i ålreit stand fra før, og med 3000,- for jobben blir det rundt 200-240 i timen, i tillegg kommer produkter, maskiner etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er _billig_ fra en Detailer.

Dette er myyye jobb, og tar mange timer.

Rundt regnet kan man si 12-15 timer for en sånn full jobb på en bil som er i ålreit stand fra før, og med 3000,- for jobben blir det rundt 200-240 i timen, i tillegg kommer produkter, maskiner etc.

Da får kunden mye for pengene! Det som er synd er at folk flest ikke forstår hvor mye tid det går med på en full detailing. Å måtte betale over 1000 lappen for en "polering" er for de fleste helt høl i huet. De vet ikke hva de går glipp av. En god detailing kan faktisk erstatte en omlakkering til 20-30.000, men det reagerer folk knapt på bare bilen blir fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er godt mulig? Jeg har ikke noe særlig snøring på hverken priser, tid eller hva det koster i produkter og shine en bil. Var i Molde for noen uker siden, og da kom han og så på bilen, så han viste hva han gikk til.

Sitat fra detailer som skal ta min bil

Jeg har ca 90 biler bak meg nå, på 3 sesonger, og bruker i snitt 20-30 timer pr bil. Som du skjønner må jeg derfor ha bilen i minst 2 dager bare for å rekke det utvendige, og jeg prøver så langt det er mulig (ikke på kassebiler og svære amerikanske pickups) å holde meg til en fastpris på 3000kr pr bil.

Da inngår:

-2 stegs polering med grov og fin polish, fjerner 90% av defekter på de fleste biler. Omtrent alle biler jeg har hatt inne har hatt skader som ikke lar seg fjerne. Ofte tar jeg bilene inn en uke i forveien for å legge lakk i steinsprut, som jeg så våtsliper underveis.

-avslutter lakken med voks, i 90% av tilfellene en petroleumsbasert voks fra Collinite, nr 845. Den har jeg veldig gode erfaringer med siste to årene, både hva gjelder glans, hydrofobi og holdbarhet. Har du egen voks du vil bruke, gjør jeg gjerne det.

-Nanolotus glassforsegling (primært) på siderutene foran og frontruten. Vil du ha på alle ruter kan du også få det, men ikke alle liker at vannet (og evt skitt) perler seg på de bakre rutene.

-gummifornyer på viskerblader, gummilister, dekksider.

-korrigering og polering av slitte lykteglass, foran og bak.

-går også over felger og avslutter med Swissvax Autobahn felgvoks.

Da jeg traff han, sa jeg at han kunne ha bilen til han var ferdig, og ikke stresse med jobben. Da svarte han: "Du er den første som sier dette! De fleste ringer gjerne før avtalt leveringstidspunkt og ha bilen. ". Skulle jo bare mangle at han ikke fikk ha bilen til han var ferdig.

Gleder meg i alle fall til og se, og kommer til å spørre om han evt gidder og ta bilder av jobben, og legge ut på DCN..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får kunden mye for pengene! Det som er synd er at folk flest ikke forstår hvor mye tid det går med på en full detailing. Å måtte betale over 1000 lappen for en "polering" er for de fleste helt høl i huet. De vet ikke hva de går glipp av. En god detailing kan faktisk erstatte en omlakkering til 20-30.000, men det reagerer folk knapt på bare bilen blir fin igjen.

Jeg leverte inn en 3`er golf jeg hadde en gang til noen av våre nye landsmenn som driver med bilpleie. Golfen bar preg av stoooore skjolder på panser, vaskestriper, matt i lakken og generelt shabby. Fikk en god pris av "bror" som driver sjappa, så betalte 1000kr for jobben de gjorde.

Jeg fikk mildt sagt sjokk da jeg henta bilen. Den så HELT nylakkert ut! Gammlingen måpa da jeg kom og hentet han, og lurte på hvem i alle dager som hadde shine`a bilen. (Han er perfeksjonist og petimeter ut i fingertuppene) Så at til og med han ble positivt overrasket av jobben sier litt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvendig vask og utvendig vask og polering på en innvandrersjappe for noen dager siden. Resultat var dårlig støvsuging, ikke vasket, ikke behandlet skinn, polering ikke buffet skikkelig, ligger igjen mange steder på paneler.

Nå har bilen avtale med Ørjan fra DCN, som nevnt ovenfor, så da blir det innvendig og utvendig helomvending på den riktige måten før vinteren. Bil og fører gleder seg, og er spent på resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...