M|Fjeld Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Ja, derfor han skal få lov å selge den til meg så jeg får den som langtids prosjekt, både pusse den opp å sette i motor med grei effekt med driv verk som toler det.. Er for gale å herje sund en e21 som vinterbil.. Desverre alt for få ijen av disse:( Står hjemme hos meg nå Så bare å komme og hente Skal bare få hivi ut motoren først
M|Fjeld Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Dette tas jo selvfølgelig gjennom deg, gjør det bare som en opplysning
Concep Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2011 Blir å gjøre ferdig denne, så får vi se hvordan drivverket tåler det. Liker jeg det ikke så blir det nok e30 isteden.
Concep Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Har fått gjort en god del idag. Har fått montert Grenrøra. Helvettes møkka jobb, måtte demontere HELE eksosen får å få det til, da alt satt noe så jævlig, men det er på, men blei en annen vinkel og lengde på, ja kall det downpipen, så må lage ny eksos, videre fra ca midt under bilen. Har fått sveist Oljeretur, og montert dette. Måtte kappe litt mer i karossen for å få riktig vinkel og fall på denne. Ikke att det har SÅ mye å si da det er oljetrykk UT fra kompressoren også. Har også gjort ferdig Oljefeeden. Har endelig fått tak i rett reim, så den ble montert. AT LEAST. Så smelte vi på de nye dysene, skrudde på Innsuget og diverse koblinger. Og prøvde å starte bilen for å sjekke att Olje linen vår var tett og fungerte, og det gjorde det jaggu. så veldig fornøyd med det, og vi har hatt oppstart med kompressor, blåste godt på tomgang, hadde ikke koblet til trykkrørene enda, da de jeg fikk med passet dårlig da det var litt trangt i det lille motor rommet ! Skulle også lodde inn en motstand i luftmengde målern min, for å lure den til å tro den sugde mer luft en vanlig som jeg fant ut var en luftmasse måler, som jeg da MÅ sette på trykkside, dette er det strengt tatt ikke plass til så må fundere litt på hvordan jeg skal gjøre dette. Har også fått BTR og Bredbåndslambda i posten, så dette monteres snart. Fikk ikke tatt noen bilder idag dessverre.
Concep Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Klart, elektronikk er noe jeg skjønner PENT mye mindre av enn å måtte lage noen løsninger anngående LMM. Datasprut ville for meg lagd ENDA mer problemer. Dyrere er det også
Concep Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 Da var også Hardykobling, mellomakseloppheng og lager bestilt ! Så bortsett fra noe småting skal det meste av deler være i boks før den havner på veien igjen. Men det er jo alltid noe kuk med slike prosjekter, så forventer att det kommer noe mer i veien !
brunsame Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Klart, elektronikk er noe jeg skjønner PENT mye mindre av enn å måtte lage noen løsninger anngående LMM. Datasprut ville for meg lagd ENDA mer problemer. Dyrere er det også Du får jo plugg and play sprut til dissa motorene.. Eineste du treng er å koble strøm innpå da får du mappet skikklig sånn det blir safe også
M|Fjeld Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Da har ny hardy og opphengslager kommet i hus! Valgte også å gå bort fra kompressor da m50'n holder mer enn nok på vinterføre, ble også tilslutt for mye styr med pressa. Oppstart uten pressa gikk supert, og fyfader å grom lyd det ble med grenrøra!
M|Fjeld Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Bilen skal nå selges Salgstråd viewtopic.php?f=37&t=202411 Film fra kjøring, er i kjørbar stand og går meget bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå