Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har eit litt snodig problem :P

m20b20 motor

Når den blir kjørt ligger tempen på ca75

om bilen står i ro på tomgang ei lita stund går tempen opp - å når den e 95 sløkke eg motoren

Kva kan ve feil ?

vannpumpe ? dårleg sirkulasjon

termostat ? nei

slure vifte? defekt ?

kom me innspel :)

Skrevet

kanskje viskosen din kan være defekt. eller kaaanskje dårlig radiator. at kjøleribbene ikke klarer å kjøle nok ved bare tomgang og i ro, at du må ha litt vind som blåser inn:S

har liknende problem selv....

Skrevet

Skift del 2 og problemet blir bedre.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... oupling-2/

Men du kan sjekke om kjølevifta går når bilen er varm da.

Når bilen står rolig med motor i gang skal vifta di gå for fullt.

Kan prøve å stoppe den med en avis eller lignende. Du skal kunne stoppe den men betydlig mere motstand enn når bilen er kald.

Dette er en slurekobling som reagerer på temperatur og vil over tid bli slitt.

Skrevet

Stikk en tynn avis inn i vifta og se om den stopper. Isåfall er viskosekoblingen dårlig, på min bil kunne jeg stoppe vifta med fingrene når koblingen var gåen (men jeg ville ikke prøvd med fingrene før jeg var sikker på at koblinga var dårlig).

Jeg opplevde at temperaturmåleren levde sitt eget liv på min e30, der løste problemet seg ved å stramme mutteren bakpå speedometeret.

Edit: Avismetoden var visst allerede nevnt. ^^

Skrevet
kanskje viskosen din kan være defekt. eller kaaanskje dårlig radiator. at kjøleribbene ikke klarer å kjøle nok ved bare tomgang og i ro, at du må ha litt vind som blåser inn:S

har liknende problem selv....

Er jo det radiatorvifta er til da. Du får jo ikke kjøling til ribbene uten vifte når du står i ro. :)

Skrevet

takker for mange svar :) radiatorenser heilt fin ut så de er sansynleg vis viskosen da :) skal sjekke de i ettermiddag - eg trudde att viskosen ikkje skulle låse seg før tempen kom over 90?

Skrevet

Jeg opplevde at temperaturmåleren levde sitt eget liv på min e30, der løste problemet seg ved å stramme mutteren bakpå speedometeret.

Takk! Det gjør tempmålern i e30'en min også! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...