Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har i en liten stund vurdert å selge denne videre, men jeg er litt usikker på hva jeg få igjen for den. E36 begynner å bli latterlig billig nå, er litt usikker.

Hva tror dere jeg kan få for denne?

Litt kort info:

217 000 km

1992 modell

Coupe med takluke

Elektriske vinduer, speil og takluke.

EU godkjent nylig før jul.

Nytt hjullager h.b , overhalt dynamo, nye slanger til veivhusventilasjon, nylig fått ny olje, plugger, filter og renset luftfilter, ny frontrute. ble byttet bremserør bak og brekkdeler i forbindelse med EU

Skal få ny kat i våren. Ellers er det litt rust på noen av hjulbuene, grillramme, bakluke.

Litt fargeforskjell på den ene forskjermen og flasser litt klarlakk fra bakstolpene.

Motor har en tikking når den er kald, men ikke varm. tipper det er kjedeskinner som er problemet.

Ellers er det standard stoff interiør med klokke. Har jo orignale M3 frontfanger og bakfanger (hentet fra M3), m3 girkule, m3 innstegslister, m-tech sidelister, speil og sideskjørt. har også vmaxx sport coilovers.

tenkte å selge med eventuelt double spoke reps på sommerdekk. 17" vinterdekk som på bildet over.

Noen som har formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Satt og så gjennom noen sommerbilder av bilen og fant noen som jeg ikke har lagt ut. Siden det laver ned med snø i bøtter og spann tenkte jeg å legge ut noen av sommerbildene. Hadde gule frontlykter i sommer, men dette er nå fjernet.

sjm9o72fa3w0dj1cijwy.jpg

ajyyhti12j54gm8driax.jpg

km5o5rd13g3tfoy7pc5m.jpg

f6pik826epm7s2sl7sjm.jpg

wc2vutouc039c37xzxgs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kan vel kanskje oppdatere litt her. :)

Har nylig fått ny katalysator, frontfanger grill ( den andre føyk av på E6 ), taklukepakning og diverse pakninger. Skal montere ny katalysator i morgen og få hentet ut skiltene snart nå. Er så godt som våren her nå, så gleder meg til å ta den ut igjen.

Throwing star er solgt, så kanskje jeg skal smelle dekk på Double Spoke II felgene jeg kjøpte tidligere? Har lyst å kjøre OEM style på denne, tror det kan bli bra. Noen som har andre tips til felger?

Kan oppdatere med bilder hvis folk ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet katalysator på bilen ! Det gikk egentlig ganske så bra, slet litt med boltene fra grenrør -> katalysator, men det gikk med litt varme og kraft. :)

Da er det bare å få den på et verksted for å ta en ny CO % måling. Håper virkelig den går gjennom nå altså [-o<

Glemte selvfølgelig helt å ta bilder under prosessen, men tok et bilde av felgene jeg tenker å bruke i sommer. Har blitt stoppet så mange ganger forrige sesong og fått mangellapper på felg med for lavt innpress, så skal bli godt å ha noe som er i orden.

Det blir satt på dekkene fra throwing star på disse, så det blir 215/40 og 205/40. Blir ikke noe strekk eller "heftige" hjul, men funker. Skal også ta ut hjelpefjærene foran, slik at jeg kan senke den litt mer :)

Det neste som skjer nå er somsagt godkjenning av mangelllapp. Så blir det å bytte taklukepakningen, montere ny frontfangergrill og ta ut hjelpefjærene når det begynner å bli litt varmere i været :)

Felgene:

2h0auuw4vq9k5kqus8g5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...