haybimmsen Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 så det beste er å flytte over alt ifra en 328? x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Er jo så klart det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Går an å kjøre på is kassa så klart men da tror jeg ikke du får på mellom aksling fra 328, som også vil si at du må bruke den lille diffen som sitter på din bil nå Ok, men trenger jeg mellomaksling fra 328 hvis jeg skal ha IS kassa? Kan jeg bruke mellomaksling fra 325? Tror 328 kasse er best, claus har en overgang fra kassen til mellom aksling. samt at han har hatt litt trøbel med lekk osv. han har også rar utveksling. så han har veldig høyt turtall som kan bli slitsomt i lengden, men det flytter seg sykt bra da Denne overgangen, er den spesiallaget den da? Det beste hadde jo selvfølgelig vært å hatt en 328 delebil som jeg hadde flyttet over alt fra, lettere med ombygging og godkjenning på den måten. Men det er veldig få 328 delebiler i Norge. Ihvertfall med manuell kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Går an å kjøre på is kassa så klart men da tror jeg ikke du får på mellom aksling fra 328, som også vil si at du må bruke den lille diffen som sitter på din bil nå Ok, men trenger jeg mellomaksling fra 328 hvis jeg skal ha IS kassa? Kan jeg bruke mellomaksling fra 325? Altså, du bor så og si rett ved grensa, så ta turen til sverige, hent en hel deleil til 15-20 000. Da har du til og med noen deler du kan selge ifra delebilen, som vil si at dette nesten vil koste deg like mye som å bare kjøpe en motor i Norge. I tillegg får du prøve kjørt motoren sjekk www.blockset.se Er veldig mange 328 til salgs, er du heldig finner du en vraket med motor, gir og drivverk i orden Er dette jeg skal gjøre hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Har tenkt tanken på å hente delebil fra Sverige. Må bare komme over noe som ligger i nærheten av grensa. Må jeg betale moms? Er det 25% av det jeg kjøpte bilen for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 25% av bilens verdi samt frakten hjemover. Banditter av verste sort spør sikkert selger om han kan f.eks sette ned prisen til et minimum av det som er realistisk og skriver kontrakt på det, mens man betaler resten under bordet. Men dette er selvsagt forbudt og noe du aldri må finne på! For å forsvare at prisen er veldig lav kan man f.eks sette inn blåste sikringer på ting som elvinduer, takluke ol, nappe ut kontakter bak stereo osv, OM de skulle stille spørsmål ved grensa, men det har jeg ikke snøring på om de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 bare skriv på kontrakten at bilen kosta 10 000 nosrke så betaler du kun 2500 i moms hvis jeg finner en måte å spare penger på avgifter i dette landet her gjør jeg det med glede! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Hmm. Det hørtes ut som banditter av værste sort ja. Da blir det kanskje handel av delebil i Sverige da. 328 STV lå jo til en billig penge. Så en til 10k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 den claus har er speisal laget ja. vis jeg selv skulle bygget om er delebil det eneste valget, da kjøper du noe du ser funker før du bygger om samt at du lettere godkjenner det. kan også bli tull med lednings nett. har selv vert med og bygd om blant annen en M3 delebil var helt klart greit da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Da blir det nok delebil tenker jeg. Lettere når man har en orginal 328 å plukke deler fra. Liten felg update: Har handlet med Duxola malingsfjerner som fungerte veldig bra. Noen bilder underveis: Dette er med hundre lag med biltema sin malingsfjerner. Duxola kjøpt. På dette bildet ser dere resultatet sålangt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2012 Da vurderer jeg nye felger til sommeren. Kan røpe at det muligens blir 8" foran og 9" bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2012 Hadde fri i dag, så tok en liten vårrengjøring av bilen. Fant også litt overflate rust i reservedekksbrønnen. Fikset dette med nedpussing, grunning og lakk. Før: Etter: Fjernet også den gule lyktefilmen. Mulig det ser bra ut på bilder, men jeg går nok bort fra den. Syns bilen får litt gammaldags look. Får tilbake m3 fangerene fra lakkering på mandag Et tilfeldig bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Hvor fikk du tak i Duxola?? Trodde ikke det gikk ann å få kjøpe over disk lenger Hva slags felger skal du handle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Mars 3, 2012 Share Skrevet Mars 3, 2012 Lurer og på hvor man får tak i denne. Har ikke hørt mye positivt om biltema sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2012 Det er bare å dra til en farvehandel i nærheten. Den første malingsbutikken jeg dro til hadde duxola. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå