Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?

Thewiz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde håpet å få til en høstshoot før jeg satt den inn for vinteren, men det ser veldig dårlig ut med det. Det er en million ting jeg må fikse på denne før vinteren. Har også time hos biltilsynet om 1,5 uke for "godkjenning" av mangellapp. Syns det var ganske bak mål at jeg måtte ha time for dette.

Har forresten ordnet effektanlegg på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Får vel oppdatere litt her. Jeg har jobbet og skrudd litt på bilen i det siste, mye i forbindelse med eu-godkjenning og mangellapper. Alle feil i forbindelse med eu kontroll er fiksa, skal straks på etterkontroll for å få dette godkjent. Var også på biltilsynet for å kvitte meg med en mangellapp på felger / dekk, fikk godkjent mangellappen og rullet ut med en ny mangellapp! #-o

Slapp den litt mer ned her om dagen ved å ta ut justeringsmekanismen bak og et par runder ned på coiloversa. Nå står den på det aboslutt laveste foran og bak uten at jeg har fjernet hjelpefjærer foran, disse skal ut etter vinteren. Fikk på godfelga igjen, da jeg hadde lenge kjørt rundt med noen 16" E90 felger. Fikk også på laminX lys sotefilm på hovedlysa.

Bilder sier vel mer enn 1000 ord, så here goes. Ga bilen en etterlengtet vask og tok noen bilder. MERK: den skal mer ned foran, har bare ikke hatt tid til å ordne det enda. Bak syns jeg fitmenten er bangon, meget fornøyd der. Må bare få ordna meg en valse, da det subber værre en værst bak nå :lol:

r83of3nt7fyzt5ahqf5d.jpg

pca5tlvoaiedo8nremn3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det folkens! :)

Sendte deg PM haybims ;)

Mangellappen var for sprukket frontrute og noen andre småting vegvesenet pirket på. Ruta skal bli byttet i morgen, så det går fint. Skal vel inn på etterkontroll i løpet av uken også.

Mysild: Har kjørt bilen litt med denne høyden bak nå, uten å ha valsa hjulbuene, og det subber spesielt når jeg svinger. Har ikke opplevd å treffe kanten på felg enda, kun dekk hjulbuen treffer. Skjønner hva du mener her, sitter rimelig stiv i bilen selv når jeg er ute å kjører, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen til breie felger bak på E36 er vel egentlig dekkstrekk. Har sett flere med 10" bak, da har de somregel tredd på 225/40 eller 235/35. Jeg syns at 9" felg med 215/40 er perfekt. Nå har jeg fjernet justeringsmekanismen bak, så den går fysisk ikke lavere. Syns fitmenten er fin bak nå. Blir bra når jeg får fjernet hjelpefjærer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med breie felger og dekkstrekk, spesielt mtp valsing er at skjermen fort kan dunke nedi felgen og skade den istedetfor dekket, selv merket jeg det på forrige bilen, og det er ikke noe god opplevelse!

Nøyaktig hva jeg mener ;-) Hjelper ikke med dekkstrekk, om felgen treffer hjulbuen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, slik du mente det. Det kommer kanskje litt ann på hva slags felger man har, men det er vel skjermen som tar mest skade. Har ihvertfall fulgt med i noen tråder med lave E36'er og der har det vært skjermen som har tatt mest skade når det blir kontakt mellom felg / skjerm.

Føler bilen er såpass stiv bak at jeg er godt "rustet" mot dette. Vmaxx coilovers med GS performance forsterket topplager bak gjør at bilen er veldig stiv og fin. :)

Du er flink rett og slett :applause:

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...