///Mysild Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Ah, slik du mente det. Det kommer kanskje litt ann på hva slags felger man har, men det er vel skjermen som tar mest skade. Har ihvertfall fulgt med i noen tråder med lave E36'er og der har det vært skjermen som har tatt mest skade når det blir kontakt mellom felg / skjerm. Føler bilen er såpass stiv bak at jeg er godt "rustet" mot dette. Vmaxx coilovers med GS performance forsterket topplager bak gjør at bilen er veldig stiv og fin. Først subber det, men så er det stivt? Hehe, samme problemet jeg har. selv om jeg har uniball bak (ingen demping) og demperen på 30 av 36 mulige og 12 kgs/m bakfjærer "bøyer" det seg nok til at det subber ved pådrag og sving :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Er nok valsing, evnt camber som er tingen her! Kjørte med 245/35/17 på 10" på min gamle E36 uten subbing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Mysild: hehe, subber litt i svinger og dumper somsagt. subber bilen din selv om du har valsa? Hva slags høyde har du fra bakke til skjermkanten? Du har vel samme oppsett som meg, 9" felg med 215/40 bak? MagnusHN: Har endel camber på bakhjula allerede, tror jeg kun trenger å valse litt så er det brukbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Hvordan er det med stabstag på bilene deres a? vet at mye av grunnen til at jeg subba med 523'n var fordi e39 kommer med et hårstråtykt stabstag bak, så det hjelper svært lite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Husker ikke, ikke sett bilen siden 3 september XD hehe Kan sjekke det snart, da jeg må lufte bilen en liten tur Men tror ikke det er mye, muligens 1 cm eller 2... Den ene hjulbuen må byttes da jeg mistenker den har fått seg en lite skade av en tidligere eier for den virker litt trangere enn andre siden, og det er vel der den subber mest også. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Da ble ENDELIG frontruta byttet på denne. Utrolig digg med helt ny rute, tett pakningslist osv De montere også speilet mitt ordentlig, da det har vært veldig løst, selv med teip / lim og alt jeg har prøvd der. Etterkontroll på EU etter helga også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Så da er det bare får me å få vite frakt? hva koster en ny frontrute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Tenkte du i forbindelse med valsa? Send PM du Tok det gjennom forsikringen, betalte 2 lapper i egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Ja, da skal bilen settes bort i løpet av neste uke. Vinteren har mer eller mindre kommet, da det kryper mot 0 grader. Byttet over til lagringshjul i dag, og tok den med på en av de siste turene i år. Eneste som gjenstår er etterkontroll på EU som gjøres på mandag + at jeg skal bytte hjullager på den på mandag / tirsdag. Så blir den vasket og polert og kjørt til lagring. Har jo ikke lagt ut bilde av hvordan eksosen ble, så her kommer det et meget dårlig iPhone bilde. Tok også et snapshot av den etter jeg la om til lagringsdekk. Fæle felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 3, 2012 Forfatter Share Skrevet November 3, 2012 Nå som kuldegradene har kommet, merket jeg at det dugget over normalt inne i bilen, så jeg bestemte meg for å se hva tilstanden var under teppe i bilen. Demonterte seter, midtkonsoll ++ og gulvteppe. Både i passasjerbrønnen og sjåførbrønnen fant jeg 1cm vann som lå å plaska. Tørka opp det jeg kunne se og la masse avispapir i hjulbrønnene. Teppe er jo også klissvått helt foran på begge sider, så har tatt det med inn i varmen for å tørke det og rengjøre Noen bilder slik bilen står nå. La avispapir og stuff etter bildene ble tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Hehe, typisk med litt plaskevann under teppene i e36. Husker hele teppet mitt var slik. Hehe Men bør jo finne ut hvor det kommer fra også vel? Om det bare hadde vært fuktigheten fra skoa så ville det vel bare fordampa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 3, 2012 Forfatter Share Skrevet November 3, 2012 Ja, det er vel et ganske normalt problem. Jeg tror problemet kom fra rutepakningen i frontruta, da det rant noen dråper inn i bilen når det regnet. Ruta er nå byttet med ny pakning, så tror jeg skal være kvitt problemet. Jeg har jo takluke, så kanskje den lekker også? Jeg kan vel sjekke det ved å ta bort litt av taktrekket framme med frontruten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Gjør som på Top Gear Botswana versjonen, der ser du hvordan man takler vann i bilen Rifleskudd i fotbrønnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 3, 2012 Forfatter Share Skrevet November 3, 2012 Haha, satt faktisk å tenkte på det når jeg tørket opp alt vannet. Blir bra dette, får tørket opp skikkelig i bilen og får tørket gulvteppe ordentlig. Får også shina teppet og bilen grundigere innvendig. Heldigvis var det nesten ingenting rust, bare litt overflate som lett kan pusses bort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 hvilket ratt er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå