Thewiz Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Fant ut litt mer angående pipelyden i dag. Det kommer definitivt fra luftinnsuget i motoren. Hører det veldig klart og tydelig når man gir litt gass og stikker hode i nærheten av innsuget. Hører det piper skikkelig. Vanskelig å si hvor akkurat pipelyden kom fra, men ved innsuget er jeg ganske sikker på at det kom fra. Så da blir det demontering av toppdeksel, termostat/hus, komplett innsug og diverse. Skal gå over alt og ordne nye pakninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 bruk startgass, spray på og se hvor du evt får en turtallsøkning der finner du feilen Men kan være lurt å bytte noen slanger etterhvert Min hadde plutselig bare råtnet helt av en vinter :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Ja, kanskje jeg skal prøve det før jeg demonterer. Har byttet alle slangene til veivhusventilasjonen, men det kan være sprekk i en pakning i innsuget. Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Jeg hadde akkurat samme problemet nesten 100% sikker, og hos meg var det dynamoen som peip ved gassing, den var ganske så sliten for og si de mildt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Hmm. Jeg fikk dynamoen fikset opp i fjor. Da leverte jeg den inn til et spesialverksted på startere / dynamoer. De byttet spoler, lager osv. Så innmaten i denne skal være helt i topp stand. For meg hørtes det ut som det kom fra innsuget, når jeg hørte på den i dag. Men litt vanskelig å si. Jeg skal undersøke det Zhillen, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Hvordan tetter man en takluke på E36? Mistenker sterkt at takluka lekker, så hva kan jeg gjøre for å tette den? Hva må byttes og gjøres? Det er litt vått under taktrekket helt framme ved frontruten, og fuktig luft inne i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Hvordan tetter man en takluke på E36? Mistenker sterkt at takluka lekker, så hva kan jeg gjøre for å tette den? Hva må byttes og gjøres? Det er litt vått under taktrekket helt framme ved frontruten, og fuktig luft inne i bilen. Sikkert drenerigen til takluken din som lekker.. Ta ned kassetten, så ser du med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Atle Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 jeg så at du hadde våtslipt rusten din i gulvet. Neste gang så bruker du iallefall ikke våtsliping på rust. ang takluke. Så peller du ned kassetten og sjekker. Så går du på etk og finner alle pakninger. Så bytter du de .. takluke på e36 er noe forbanna herk. Jeg byttet alt på m3n min nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 18, 2012 Forfatter Share Skrevet November 18, 2012 Hvorfor er det dumt å våtslipe rust? Jeg fikk bort all rusten, så jeg ser ikke helt problemet. Hvordan demonterer man takluka, slik at man kan bytte taklukepakningen? Skal man åpne takluka for å få tilgang eller hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Fordi du legger på mer vann, og det er fukt som skaper rust i porene i metallet, og det får du ikke helt tørt med mindre du varmer metallet opp... Ligger det et H2O molekyl nedi der, vil det med lang tid ruste mer. Om du bare tørket godt, og lakket over, vil det nok ikke være noe fare i bilens levetid, men våtsliping av metal som ruster er ikke så lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 18, 2012 Forfatter Share Skrevet November 18, 2012 Jeg pussa faktisk tørt med våtslipepapir, så da burde det vel gå bra. Nå pussa jeg helt til jeg ikke så noe rust og litt til og grunna det med et par lag. Tror det kommer til å holde fint. Nå går bilen plutselig på 3 sylindere, tok en og en plugghette for å se etter forandringer, og sylinder nummer 2 fra front var det ingen forskjell på når jeg dro ut tennhetta. Så skrudde ut pluggen og fant ut at den var fin og våt, så kommer bensin der ihvertfall. Skal sjekke coiler og fordelerlokk / rotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Fant feilen i dag. Den ene coilkabelen hadde hoppet av, så var det også litt irr på denne. Pussa og vaska litt og vips så gikk den på alle 4 igjen For å snakke om litt mer interessant: Hva slags felger bør jeg gå for neste sesong? M-system skal selges, så jeg trenger noe nytt. Jeg tenker litt breiere felger, kanskje 8,5x17 og 10x17. Noen forslag folkens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Hvorfor selge dem? Gjør noe gøy med dem heller Lakk i en moro farge og space dem litt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Hvorfor selge dem? Gjør noe gøy med dem heller Lakk i en moro farge og space dem litt ut Støtter den, syns felgene satt som et skudd på bilen, få på M3 sideskjørtene så er den perfekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 20, 2012 Forfatter Share Skrevet November 20, 2012 Jo takk for det, men må utforske litt videre. kunne tenkt meg litt grommere oppsett. har veldig lyst på trappekant og fetere senter. Throwing star er fett, men vil ha litt mer aggressiv look på bilen i 2013. Har vurdert Style 32, men trenger kanskje noe annet. Sideskjørtene skal på i vinter, sammen med litt oppgraderinger i fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå