Shaugen Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Hei folkens.. Har litt problemer med min samboers e36. Motoren dør ut når den står på tomgang, jeg må gi konstant gass for å holde bilen igang. Selv når jeg kjører den! Noen som har peil? har forresten restarta batteriet og lada det opp, men det hjalp ikke.,
Kvasi Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Men når du kjører virker den normalt? Kan være falskluft feks. Grei måte å sjekke på er å holde den i gang og dusje startgass på og rundt innsuget. Øker turtallet da er det bare å begynne å se etter sprekker og løse dingser.
Shaugen Skrevet September 30, 2011 Forfatter Skrevet September 30, 2011 Den er ikke helt normal når jeg kjører, jeg må gi ekstra gass hele tiden for å holde motoren i gang. Hva mener du med å dusje startgass?
Kvasi Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Som i å spraye startgass på utsiden av motoren (innsprøytninga/innsuget) og se om den suger den inn noen plasser den ikke skal. Selvsagt ikke på luftfilterboksen for det er jo der den skal få lufta fra.
Kvasi Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Gjør det. Pass på å få den til å gå så rent, og på så jevnt turtall, som mulig når dere holder på. kan jo selvsagt være mye annet også men det der er en lett og billig plass å begynne.
spaix Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 vedder på at det er tomgangs regulatoren din, prøv å ta ut pluggen på tomgangs regulatoren så skal den gå, men litt høyere på turtallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå