Dirty Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Hei Noen paragraf ryttere som sitter på reglene ? bytta en BMW i en Mercedes, og Jeg vil heve kjøpet da det rett å slett er svindel hele greia. ikke har han levert inn omregen heller på bilen jeg bytta med( ja vet det er jeg som skulle levert salgsmeldingen) så tar snart bare å henter bil, eller tar opp noe lån på den http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30365850 omregistrering (dokument forfalskning) det skulle være gratis omregistering, så gikk det 2 dager så var det avskiltningsbejær på den, ringte selger og da hadde han rett og slett vært å endret på annonsen "Pris er uten omregavgift" såklart hadde jeg printet ut salgs annonsen for mange dager siden. det er 8600 i omreg Takluken virker ikke Abs virker ikke \ tatt vekk pæra Batteriene er defekte Lekasje i belgene bak [stor kostnad for å reparere] 25000.- fikk beskjed om at man kunne heve den elektronisk Diesel lekkasje Frontruten er løs Airbag virker ikke Converter ikke byttet i 2010 [ byttet i 2006] Bilen har avskilting begjær Har også fått lest av km\stand og den stemmer ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Hev bilkjøpet, nekter han så går du rettens vei. Du har en sikker sak for din del skulle det blir noe utav det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 haha Henrik Jacobsen Kjøpte en 2001 Merce E200CDI fra han, og den var totalt søppel! (selv om annonsen beskev at dette var så godt som GULL å regne) Det var til og med feil på ting man ikke trodde det kunne være noe galt med! Men det ble bil av den etter noen uker på verkstedet! Følte meg lite lur, og kommer aldri mere til å tro på selgere igjen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Såpass ja, han er faktisk bruker her inne har jeg funnet ut av snakket med forbrukerrådet så føler jeg har en sterk sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Jeg har ingen gode tips til deg mtp svindelen, men rent generelt må folk være veldig forsiktige med å kjøpe brukte MB E-klasse, særlig 211 med østlands-registrering. Ofte taxikjørte biler med nedskrudd km-teller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 du får svi når du prøver å bytte vekk kvalitet:) hehe men surt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Forbrukerrådet er i utgangspunktet rettet mot forbrukere, vet de i noen tilfeller har bistått privatsalg av bil også, men ville heller meldt meg inn i NAF og tatt det gjennom advokatene der. Her blir det kjøpsloven som gjelder og ikke forbrukerkjøpsloven. Forkjellen på disse er: Kjøpsloven: To like parter (Privatperson til privatperson) Forbrukerkjøpsloven(Privatperson mot næringsdrivende) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hvordan kunne du bytte usett??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Blir så irritert på sånne folk. Hadde tatt turen til han uansett hvor langt det hadde vært. Men merce som har gått "390"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Men sjansen for at du klarer å få heva kjøpet = 0 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Reklamasjonsfristen mellom privatpersoner er inntil 2 år. Grunnen til eventuel heving av kjøpet må vere basert på feil som kan spores tilbake til selger hadde bilen. F.eks, om dette var feil som oppstod "etter du kjøpte bilen", har du ikkje reklamasjonsrett. Angående kilometer stand, vist du kan dokumentere at oppgitt kilometerstand på bilen avviker fra det bilen har kjørt er det ein kjøpsretslig mangel; uavhengig om selger viste om det eller ikkje. Det er veldig vanskeleg å få hevet kontrakten på dette grunnlaget, men du kan kreve avslag i prisen. Generelt er det sånn at vist bilen har ein mangel, har selger ein plikt til å rette mangelen. Men det er begrenset kor mange ganger selger har lov til å prøve å rette mangelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Are G: hehe det spiller ingen rolle hva man har krav på, så lenge selger gi f.. Han kan jo bare ignorere forsøkene på å heve kjøpet, og det hjelper nada å bruke masse tid på å advokater og sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Synes annonsen er litt merkelig. Han skriver at innbytteprisen er 170.000, hvorfor selger han da til 150? Men lykke til, håper du får hevet kjøpet/byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Kan sei so mykje som att de tar lang tid å få heva kjøpe - forbrukerråde er bra greier de - men ville ha hyra inn ein advokat til som kjenner til systemet !! eg hadde same problem for 1 år siden å snakka me forbrukarråde 15 timer etter kjøpe - men kom liksom aldri lenger. No har advokaten min fiksa rettsak gjennom forbrukarrådet der eg fekk medhold. Neste trekk er forbrukar tvist utvale - de er de same som forbrukarrådet - bare att dei kan pålegge tidlegare eigar av bilen å ta til bake eller betale kjøpssummen. Som ein Dom i Retten. Betaler han / ho ikkje da så blir de trekt fra kontoen deires resten av live. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Are G:hehe det spiller ingen rolle hva man har krav på, så lenge selger gi f.. Han kan jo bare ignorere forsøkene på å heve kjøpet, og det hjelper nada å bruke masse tid på å advokater og sånt! Trådstarter lurte på reglene. Kva han velger å gjere er opp til han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå