24vbmw Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 jeg har satt inn en ny automatkasse men den har ikke noen fuksjon, den låser kund i park, je har bytta hjerne også men ingen virkning, hva kan det være som er problemet? trenger svar fortest mulig. på forhond takk:D
Thundercoil Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Har du prøvd å ta diagnose? Kanskje den må kodes eller noe.
24vbmw Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 da må jeg på stenshagen da? eller på et værgsted med diagnose scann værgtøy?
Thundercoil Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Du kan jo høre med et hvilket som helst verksted som tar inn bmw. Har bare lest litt rundt omkring at det ikke er alltid ledningsnett osv. godtar ny hjerne og kasse. Så vet ikke hvordan det skal løses, men det går jo an å prøve det billigste først. Så får du forhåpentligvis noen feilkoder å gå etter. Medmindre noen andre her inne vet akkurat hva som har skjedd.
24vbmw Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 nei det ser ikke ut som at det er noen som veit, å det kan jo ikke merke vergstedet til bimmer heller så hehe:P kjett er det:( for på stenshagen skal dem jo ha 1200 for å ta sånn diagnose shit så
Thundercoil Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Det var litt stiv pris for noe som tar 5 minutter. Er vel en hel timespris da. Trodde de fleste tok mellom 500-700,- Jeg bare bestilte meg utstyr på ebay til å gjøre det selv. Fikser så mye på bilen at det hadde blitt uforsvarlig dyrt å kjøre på jæger. Hehe.
24vbmw Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 hvor mye kosta den på ebay da hehe? jeg har handla mye der selv, diagnose scann til hunday å sånn servic lampe shit sletter til bimmer der hehe:P ja det er 4 liter så det skal vist være nok. men jeg har hørt at jeg skal la bilen stå å gå i 1 time til 1 og en halv for at olja skal siruklere litt men har det noe for seg? tenkte på da er jo allt varmt som faen vis en skal begynne å skru igjen likxom:/ har aldri vøri borti detta før, så har null peil:/
Kennethe34 Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 4 liter er ikke nok, skal vært omtrent 10 liter + - inkl converter. Går ikke kassa i gir i det hele tatt?
Thundercoil Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Tror E46'en min har 11,72l olje kassen. Hehe Ikke at det har så mye å si for deg da, vet ikke hvilken bil du har problemer med engang. Men det er nå en liten pekepinn å sammenligne med. Min fetter pleier å sitte den i diverse gir, og revve litt. Men husker ikke helt hvordan han gjorde det. F.eks. 1. gir, holde den på et visst turtall, så 2. gir og et visst turtall, så 3. gir osv. Mitt diagnoseutstyr kostet 300. Finner mange kit på ebay, bare finn ut hvilken kabel du må ha først.
24vbmw Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 oki pga når jeg peiler den så er den litt over full, så det skal egentlig være nok:( dette er en 520i 24v 1991 mod. å ja det var ikke mye for det vergtøyet:P hehe:P
Thundercoil Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Ta en titt på denne: http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=167 En med 93 mod. 520ia. Sikkert samme eller ganske likt som din. DIS er forresten et diagnoseprogram, de mener du skal bruke det eller evt. et digitalt termometer, slik at du kan peile på riktig varmegrad. (så ut som 30 celcius)..
24vbmw Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 oki jeg ringte en som har litt peil å han ogaå sa det at det kunde virke som at det var en feil kode i hjernen å det kosta han 1400 å ta vekk den hehe:p for han hadde vært borti samm problemet selv, men hva heter den tingen du bruker da? funker den fett? kanskje investere i det?
Ballder Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Peil olja mens motor sviver og girvelger i P eller N, og olje skal ha sånn ca driftstemp. 60-70 grader. Har du gjort det slik, så kan du fortsette med feilsøkingen slik du nå gjør.
24vbmw Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 ja men det hjelper ingen ting når det ikke har noen form for reksjon når jeg setter den i noe gir, så blir akk det samme om jeg har den i p eller n. jeg har peila den å da er den litt over full.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå