Bayerfun Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hei alle sammen, For et par uker siden mistet jeg plutselig lyden foran på høyre side. Den har virket sporadisk rett etter jeg har startet bilen, men forsvinner etter noen sekunder. Har feilsøkt litt i dag og kan konstantere at det mangler signal ut fra forsterkeren bak. Har kun tre kanaler når jeg måler eller kobler til en høyttaler rett i pluggen på forsterkeren. For å utelukke signalveien inn til den er det ikke fullt så enkelt, jeg må nemlig ta pluggen ut av forsterkeren, men da mister jeg vel I-bus og litt annet - ting kan bli krøll. Ser også at det bare er tre kanaler inn på den, i allefall etter fargekombinasjonen å bedømme? Jeg må ta feil, men ser ikke det åpenbare uten skjema/pinout. Spørsmålet er: Er det noen som har erfaring med at man mister en kanal? Er det i såfall typisk at det er navienheten foran, eller forsterkeren, evt. andre ting? Systemet i denne E39-en (MY 2003) er Navi mk 3, uten DSP. Kassettspiller foran og 6-CD-veksler bak. Gode råd mottas med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Hmm, nå har jeg brukt flere timer på å lete etter delenummeret på radio/forsterkerenheten på realoem, men jeg finner ikke denne - pussig. Er det noen som vet dette delenummeret og om dette er en enhet som må kodes inn ved utskiftning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet November 28, 2011 Forfatter Share Skrevet November 28, 2011 Er det noen nå som kanskje har noen ideer rundt dette problemet? Om jeg bare hadde funnet en pinout til hva som er hva på denne forsterkeren og navi-enheten kunne jeg sikkert ha fått trikset til noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 BM52 eller BM54 tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå