Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte denne i slutten av august. Fikk den levert med ny olje. Klar og fin, riktig nivå på peilerpinnen. Nå etter en drøy måned :^o kom varsel om lavt oljenivå. Peilepinnen er fuktig nederst. Dersom den har gått noe på tomgang, kommer det mengder med lys grå eksos ved akselerasjon. Noen ide om hva som er feil? Og hva er riktig olje? Triste saker, men jeg har garanti litt til.

Skrevet

skudd i binde nesten: nå kjenner jeg ikke motoren som sitter i bilen din, men kan det være veivhusventilasjonen da?

riktig nok en e38 men kan være en lignende feil?

kan bli litt oljeforbruk om denne er dårlig trur jeg. vakum i peilepinnerøret, og rykende eksos. hvis ikke kan det være ventiltetninger elns.

Skrevet

Du kan være inne på noe, space...

På tomgang med peilerpinnen ute, suger peilepinnehullet som en støvsuger! Motoren går ellers vakkert.

Noen som har en lignende motor med samme støvsugereffekten?

Skrevet

jeg har netop hatt samme problemet ;) men jeg har en m62 motor da. men kan ikke tenke meg at det er sååå store forskjeller på motorene. du har sikkert en n62?

min ble iallefall helt bra igjen etter at jeg byttet denne ventilen. litt trangt og knotete men det går :D koster ikke så mye heller.

vil anbefale deg å lete litt innpå bimmerforums.com. der har de egene underforum for modellene. så det er mye folk som kjenner bilene der : D lykke til !

• 4 weeks later...
Skrevet

KAN hende bunnpanne pakninga svetter ganske mye... har samme motoren og er ikke plaget med oljeforbruk..Dog er det mange i Usa som sliter med oljeforbruk...

• 4 weeks later...
Skrevet

Fikk den endelig tibake fra verkstedet i dag. De hadde byttet ventilpakka og renset ut graut. Nå er undertrykket mindre i veihuset, den virker som den skal og den ryker ikke. Oljeforbruket skal holdes under oppsikt. Takk for gode råd.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg av nok noe optimist. Bavaria får den tilbake til uka for tredje gang. Den ryker fremdeles når den er varm og går et minutt på tomgang og jeg gir gass. Desuten er tomgangen ikke gjevn.

Et av de rådene jeg fikk var å ta ut peilepinnen med motor i gang for å kjenne om den sugde i peilepinne hullet. Tar jeg ut peilepinnen nå, så stopper motoren. Og slik skal det være sier ekspertene på Bavaria...Er det noen som vet om motor N62-B26 virkelig skal være så følsom for trykkforandringer i veivhuset ?

• 7 months later...
Skrevet

Hei

Fant du ut av dette her? Har en 2002 mod 735 med samme problemet. Ryker voldsomt etter noen minutter på tomgang, og bruker litt mer olje enn eg hadde ønsket. Ble det bedre av å skifte veivhusventil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...