Gå til innhold

M50 i e28

Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

driver og pusser opp en e28 525 i med m30 motor i nå som jeg skulle sette turbo på med en 250 hk men så lurer jeg på om jeg heller skal ha en m50 b25 motor i og heller bruke litt penger på nye deler på m50 en og bruke mye penger på turbo og div.

men motor feste passer ikke så der må jeg lage til noe nytt men skal alltid klare og få til.

leste at en m50 motor fra en e36 er letter og få motor festene til og passe en og bruke en m50 fra e34 stemmer dette

hvordan er det med resten girkasse aksling diff hva passer av det jeg har alt er originalt

under.

rekner med det ikke skal ver noe problem og godkjenne med m50 motor da den er noe lettere en m30.

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 motor i e28 bør passe greit. Siden du har motor fra e34 skal den passe greit med motorfester og bunnpanne, siden forstillinga er ganske like på begge bilene. Ville prøvemontert først å sett. Men du klarer sikkert å lage egne fester etterhvert om det skulle trenges.

Enig i at M50 motor er et bedre valg enn m30, med tanke på deletilgang. Du finner flere girkasser som passer på M50 motoren enn M30. Til turbobygg er jo begge motortypene populære egentlig. M30 er en tyngre motor, men skal vel ha noe bedre bunndrag enn M50, men M50 har mer å gi på toppeffekt.

Heis nedi motor og gir fra e34`en. Må sikkert lage nytt giroppheng, mens hardyskiven bak på girkassen skal være lik. Om du er heldig passer dette også :) Ikke det vanskeligste å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for svar:) har allerede skreve søknad om motorbytte til bt. så snart jeg hører noe fra de, og det går igjennom så er det og handle det som trengs. søkte om og sette nedi 2.5 literen.

så på en tråd der en hadde satt nedi en m50 så ut som både motorfester og giroppheng måtte ha nye fester men det er jo en nokså grei jobb. men det jeg lurer mest på er drivverke om jeg må bytte noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med Kristian H. Foss her på forumet når vi satt m50 i e28.

Ganske kurrant jobb egentlig. Vi lagde egne motorfester, og modifiserte girkassetravers.

Samme om motoren er fra e34 eller e36, bare du bruker bunnpanne fra e34.

Spørr han dersom du lurer på noe, han har litt mer detaljer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...