skrokkis Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 noen som vet hvordan man går frem for å få dette resultatet? : http://www.ebay.de/itm/M20-BMW-E30-E34- ... 336cb7f0df
skrokkis Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 takk for svar:) bare slipe å slipe til det nermerseg blankt, så polere?
DreRacing@ Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 jupp, men regn med mange timer da det er mye kriker å kroker, værtfall på innsuget, toppdekselet går greit
Haug530D Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 takk for svar:) bare slipe å slipe til det nermerseg blankt, så polere? Begynne med grovt papir og slutte av med ca rundt 2000 korning på papiret. Det står jo at det er høyglanspolert.
skrokkis Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 takk for svar ja, ser det står det, men hadde ikke akkurat så mye peil på hvordan man høyglanspolerer sjø
Tore Kn Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 Hei, hei! Jeg er ingen polerings-spesialist, men har litt erfaring med å "høyglanspolering" av aluminium. Har en Honda CB750F fra 1982 som jeg totaloverhalte, plukket hele sykkelen og motor i biter. Alle "sidedeksler" på motoren ble "høyglanspolert" fremgangsmåten jeg fikk tips om er som andre har vært inne på her, begynn med grovt papir. Jeg begynte med 60 for å få bort de dypeste skrapene, vannslipte deretter med stadig finere papir opp til 1500. Trikset deretter for å få det blankt er å bruke fin rubbing med maskin. Først blir det helt svart før det plutselig begynner å bli blankt. Poleringsmiddel gjør ikke noe annet å hjelpe å bevare det blankt. Et annet triks for å få bort oksidering fra aluminium er å legge delene i et bad med f.eks klinker-rens el.l poenget er at det må inneholde fosforsyre. Dette må brukes med forsiktighet da sterk fosforsyre etser på aluminium. Legger ved et bilde som viser hvordan det ble, ikke verdens beste bilde men......når jeg kjøpte sykkelen så den ut som den hadde stått ute i 10 år...
skrokkis Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Hei, hei!Jeg er ingen polerings-spesialist, men har litt erfaring med å "høyglanspolering" av aluminium. Har en Honda CB750F fra 1982 som jeg totaloverhalte, plukket hele sykkelen og motor i biter. Alle "sidedeksler" på motoren ble "høyglanspolert" fremgangsmåten jeg fikk tips om er som andre har vært inne på her, begynn med grovt papir. Jeg begynte med 60 for å få bort de dypeste skrapene, vannslipte deretter med stadig finere papir opp til 1500. Trikset deretter for å få det blankt er å bruke fin rubbing med maskin. Først blir det helt svart før det plutselig begynner å bli blankt. Poleringsmiddel gjør ikke noe annet å hjelpe å bevare det blankt. Et annet triks for å få bort oksidering fra aluminium er å legge delene i et bad med f.eks klinker-rens el.l poenget er at det må inneholde fosforsyre. Dette må brukes med forsiktighet da sterk fosforsyre etser på aluminium. Legger ved et bilde som viser hvordan det ble, ikke verdens beste bilde men......når jeg kjøpte sykkelen så den ut som den hadde stått ute i 10 år... Takk for svar! blir nok litt høyglans polering på meg nå ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå