Sund.M3 Skrevet Februar 15, 2012 Skrevet Februar 15, 2012 det er ikke et orginalt m3 speedometer, M3en sitt går til 260km, har olje temp der du har forbruksmåler og det M-emblemet er felt inn i rammen, der du har et klistremerke, å røde nåler da
BilBruker Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Skrevet Februar 15, 2012 det er ikke et orginalt m3 speedometer, M3en sitt går til 260km, har olje temp der du har forbruksmåler og det M-emblemet er felt inn i rammen, der du har et klistremerke, å røde nåler da Hehe, regnet med det. Har lagt det ut for salg, fikk det til en grei pris så jeg dro det med meg bare. Men noen som vet om man kan koble kjørekomputer til alle speedometere? Det speedoet med m-tech klistremerke var koblet til kjørekomputeren min nemlig.
BilBruker Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Noen som vet om jeg trenger å bytte code-pluggen i kjørekomputeren? Finnes nemlig 4 forskjellige av de, en er fortsatt i produksjon/tilgjengelig. Jeg hentet jo min kjørekomputer fra en 88' facelift 325ix, og denne har vell katalysator? Ser at en av forskjellene på pluggene er med og uten katalysator. Hvis du har peiling på dette, kan du kikke her og se hvilken plug jeg må skaffe HVIS jeg i det heletatt må bytte? -BilBruker
-Martin- Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Har jo skjedd en god del siden sist jeg var innom ja! Spent på å se hva du har fått rasket med deg av deler. Synd jeg ikke får svart deg på de 1000 spørsmål som dukker opp!
BilBruker Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Update! Har bestilt følgende idag: -Radiatorslanger -Shortshift -Alt for å freshe opp giroverføringen -Vannpumpe -Indre og ytre endeledd, begge sider. -Kjørekomputer biten + pære -ledningsnett til førerdøra, grunnet mitt var klippet -reimhjul og kikker på en OEM style carbonpanser, muligens det dukker opp en kveld Ellers, til bildebiten: Grenrør montert, og varmeskjold til motorpute forlenget for å dekke E28 M5 putene. Plugger dratt til med riktig moment, coiler montert (5 av 6, siden jeg mangler den ene biten jeg ødelagte). Motorrommet begynner å komme seg nå Mellomakslingslager byttet, ledd smurt opp Plugget slangen som gikk til en elektrisk ventil/føler, som går imellom innsuget og kullfilter. Hva sitter disse slangene fra innsuget på? Noen som vet hva som sitter her (hvit ring) på ledningsnettet til kjørekomputer? temp.sensoren er rett vedsiden av. -BilBruker
BilBruker Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Har jo skjedd en god del siden sist jeg var innom ja! Spent på å se hva du har fått rasket med deg av deler.Synd jeg ikke får svart deg på de 1000 spørsmål som dukker opp! Hehe, ja det går stadig fremover! Bare å ta turen innom en kveld Har levert noe arbeid til Christian: -Fikse IX bremsekraftforsterker, for mere plass. Skal sveise om lengden på stanga. -Sveise om vinkelen på girlinken -Rette opp rattet, ettersom M-Tech II rattet er noen MM bøyd på den ene siden. -Og få laget verktøy til å få av AZEV felgene bak har ikke nøkkelen til boltene på dekslene. Og ja, de 1000 spørsmålene Bare å svare! Kommer ALLTID mer i den tråden her Følger med Det er godt å høre noen gjør det -BilBruker
Mikael-B Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Har du smørt opp leddet på utsida ... ? Håper for din skyld det er overskudd som har gått ut etter du har pressa inn, det må du tørke vekk, ellers blir det reine fett-helvette under bilen din.
BilBruker Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Har du smørt opp leddet på utsida ... ? Håper for din skyld det er overskudd som har gått ut etter du har pressa inn, det må du tørke vekk, ellers blir det reine fett-helvette under bilen din. Haha, ja jeg vil vell unngå fett-helvete under der så skal fjerne overflødig fett der Merket at det trengtes, siden den var litt hard i leddet. Time for update! Har gått berserk med vinkelsliper m/slipepad (sånn plastikkvev sak fra biltema), og tatt all rust som var igjen i hjulhusene, overflaterust på jekkfestene (er sveiset og reparert der, men dårlig dekke over) og alt av rust under gulvteppe. Slipte også av all rust på M3 framskjermene, slipte også vekk mye tecktyl i dem. Så gikk jeg over alle overflater der det var slipt med owatrol, sauset det GODT inn Lot det stå i 12-18 timer og tørket vekk det overflødige. Lakket over med hvit antirust-maling, ikke ferdig pga jeg gikk tom for maling. Skal bli knall å få ferdig bilen for rust fra a-stolpe og fremover samt gulvet. Til uka blir det å lakkere/male ferdig frontfanger, bakfanger, skjermer foran, gulvet inni og innerskjermer foran. Samt tecktylere/bodyskydd over alle steder som trenger det. Etter det blir det montering av de fæle blå stoffinteriøret mitt (for nå), hvis jeg ikke finner noe bedre innen da (det sorte touring skinninteriøret ble solgt idag så). Fæle "E36 M3" speil og adaptere vekk Til fordel fordel for originale elektriske! Nylakket svart matt for å matche bilens nåværende farge. Rustjobb/vedlikehold Ryggesystem handlet inn fra Kina Vet at dette HELT sikkert er tvilsomt for mange, men er glassfiber bakfanger og jeg vil ikke ta knekken på den med det første. Er jo bruksbil nå i sommer Vet det ser fælt ut, men jeg vil prøve det Trenger hjelp (igjen..) med noen kabler som er klippet.... To steder idag.. Underdashborden, ved starten av midtkonsollen. Mistenker 12v sigarett støpsel. 2 pol. Den andre er litt verre, 4 pol kabel som kommer fra ledningsnettet bak høytalleren på vs foran. Lagde denne i full fart, peilepinne festebrakett og E30 bensinfilterbrakett: Noen som har innvendinger mot denne plasseringen av bensinfilteret? Her er klaringen til bensinslangen som går fra filter mot blokka, og opp til under innsuget: Ser det ikke godt, men det er en fingerbredde luft mellom slangen og braketten. Og det er jo en cm fra braketten til blokka igjen. Er redd for varmen i det område og brannfare. Tåkefullt når jeg står innelukket og sliper lakk/tektyl Greit å få lufta litt -BilBruker
-Martin- Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Godt arbeid! Mye penere med originale speil. Hvor langt unna blokka er den bensinslangen originalt da? Du kan jo evt pakke inn slangen i noen lag med Alufolie..?
BilBruker Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Godt arbeid! Mye penere med originale speil. Hvor langt unna blokka er den bensinslangen originalt da? Du kan jo evt pakke inn slangen i noen lag med Alufolie..? Takk takk Blokka er vell faktisk ikke så langt unna originalt på E36, siden braketten sitter boltet i blokka. Men jeg kan justerer bensinfilteren nærmere/lengre vekk når BFK kommer på til uka. Så får se om det blir mer klaring da. Kanskje jeg kan festen en tynn aluplate der for varmeskjold. Har forresten shoppet litt på ebay, fant oljenivå sensor til bunnpanna. Så da blir det kontroll på det, samt at da skal checkpanelet fungere med olje Kikker på ny girkule samt å legge opp til ABS, har litt lyst på det. Noen som er for eller imot? Får kjøpt komplett ledningsnett med hjerne, har understell fra 325i med krans, sensorer og kabler. Så hvis jeg kjøper ledningsnettet, mangler jeg bare abs-enheten/pumpa. Sikler også på oljekjøler som kan brukes til senere motorbytte Var ikke ille dyrt! Men noen som vet om man kan modifisere originalt oljelokk slik at man kan koble på slangene der? Sånn at lokket blir som det GS selger? Kom gjerne med innspill -BilBruker
BilBruker Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Da var ny girkule bestilt -BilBruker
BilBruker Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Morsomt prosjekt *Følger med* Takker Håper på å få til ting som skiller seg litt ut fra andre E30 prosjekter etterhvert, venter på deler til Arduino hjernen. Så når jeg får begynt å programmere den litt så er det mange muligheter med denne bilen Første mod blir nok shiftlight, og forhåpentlighvis en on-board computer som kan styres av sjåføren med diverse innstillinger av det som kobles mot Arduino'en. Kom på en god nyhet nå! Fant ut at senkesettet fortsatt hadde nummeret sitt påskrevet, så teknisk sett skal jeg ha alt iorden snart for å få denne godkjent også. Noen som vet om hvor jeg får skaffet TUV på Apex senkesett? -BilBruker
BilBruker Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Update: Tårnstag (donert av torko), ikke strøken og ikke helt rett. Boltet fast brakettene først, og rettet staget deretter. Grunnet at dette har blitt gjort før, så sprakk røret når jeg rettet det. Så den blir sendt til sveising imorgen. Litt supplies handlet inn Deler ankommer Mørke E30 M3 sideblink ) Fant ut at asfaltmatter og alt var fjernet fra gulvet, så jeg fikk med meg disse av torko Luftekanaler til gulv: Dekaltrim vet ikke hvor jeg skal ha de enda Her er plassen mellom bensinslangen og blokka Fikset det slik, håper det fungerer bra? Tykk aluplate Grenrør sveiset om for å passe M50 i E30 Noen som har ettermontert DEFA alarm i E30'en sin? Se på dette bilde, hvordan skal denne pluggen jumpes? ene siden av jumperen datt ut når jeg hentet bilen engang. Mere deler Og bytting av vannpumpe Dette er E36 luftfilter boks, som dere ser så sitter det et plaststykke på den med to innganger. Regner med de to slangene på bildet skal der, men hva er det og er det nødvendig for meg? Burde jeg bare tette slangene? Har også gjort litt annet idag, større update kommer! -BilBruker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå