Steven Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Det med at turteller ikke virker. Har du kobla på den sorte ledningen som sitter på det lille stikket i hanskerommet? Det stikket har 3 ledninger med fargene sort, grønn og gul om jeg ikke tar helt feil. Sort er turteller og grønn tror jeg er forbuksmåler. Nei, jeg har ikke det. Der jeg får turtall? Da skal jeg gjøre det til uke Takk for tipset! Jepp, den sorte ledningen fra stikket på m50 motoren skal kobles sammen med den sorte ledningen på det lille stikket i bilen som ligger inni hanskerommet på venstre side bak plastdekselet. Oppfører turtelleren seg rart er det enten kodestikket i instrumentet eller dårlige batterier i instrumentet som er feil.(til info ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2012 Det med at turteller ikke virker. Har du kobla på den sorte ledningen som sitter på det lille stikket i hanskerommet? Det stikket har 3 ledninger med fargene sort, grønn og gul om jeg ikke tar helt feil. Sort er turteller og grønn tror jeg er forbuksmåler. Nei, jeg har ikke det. Der jeg får turtall? Da skal jeg gjøre det til uke Takk for tipset! Jepp, den sorte ledningen fra stikket på m50 motoren skal kobles sammen med den sorte ledningen på det lille stikket i bilen som ligger inni hanskerommet på venstre side bak plastdekselet. Oppfører turtelleren seg rart er det enten kodestikket i instrumentet eller dårlige batterier i instrumentet som er feil.(til info ) Ok, takk! Men hvor bør jeg koble meg på stikket til m50 motoren? Noen anbefalninger der? Går den ledningen du nevnte til hjernen? Tenkte jeg kunne sette på en "strømtyv" inærheten av hjernen isåfall og legge opp en kort kabel til det stikket. Pga min M50 hjerne ligger i hanskerommets "OEM" plass for M20 hjernen. -BilBruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Jeg husker ikke om ledningen går inn i koblingen til hjernen eller ligger utenom. Men du ser det. Det er enn tynn sort ledning, mulig den ligger for seg selv med noen andre ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2012 Jeg husker ikke om ledningen går inn i koblingen til hjernen eller ligger utenom. Men du ser det. Det er enn tynn sort ledning, mulig den ligger for seg selv med noen andre ledninger. Ok, vell jeg finner nok ut av det relativt fort når jeg kikker etter til uka. Men! Er det noen som kan hjelpe meg med å anbefale en diff utveksling til denne bilen? M50B20 med M20B20 girkasse? -BilBruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Idag kom delene som mangler for å få ferdig radiatorvifte, og diverse fester til radiator og servosnekke. Samt spylertank pakningen som nå lar meg montere OG fylle på spylerveske Hehe, er en filleting, men utrolig godt å få montert de siste tingene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Men! Er det noen som kan hjelpe meg med å anbefale en diff utveksling til denne bilen? M50B20 med M20B20 girkasse? -BilBruker M20B20 kassa har jo rette utvekslingen i forhold til diffene som ble levert til E30. M20 kassa har 1:1 på 5gir. Mens M50 kassene har 1:1 på 4gir og 0.81 på 5gir. Men man får M50 kasse med M20 utveksling også. Disse ble levert på nyeste de utgavene av E34 med M50motor. De utvekslingene jeg vet om til E30 er 4.10, 3.91(325IX), 3.73, 3.64, 3.46, 3.25(M3) og 2.93(325ETA). Men for din del bør du legge deg på en av de lettere utvekslingene, fra 3,73 og oppover mot 4.10. Selv har jeg 3.91. Det er litt lett, men det går. 3.46 hadde vært passelig til min. Men nå har jeg noen hester mer enn deg også da Det finnes kalkulatorer som man kan regne ut toppfart og farten i hvert gir med forskjellige girkasser og differensialer. http://www.diffsonline.com/techinfo/...Calculator.xls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Men! Er det noen som kan hjelpe meg med å anbefale en diff utveksling til denne bilen? M50B20 med M20B20 girkasse? -BilBruker M20B20 kassa har jo rette utvekslingen i forhold til diffene som ble levert til E30. M20 kassa har 1:1 på 5gir. Mens M50 kassene har 1:1 på 4gir og 0.81 på 5gir. Men man får M50 kasse med M20 utveksling også. Disse ble levert på nyeste de utgavene av E34 med M50motor. De utvekslingene jeg vet om til E30 er 4.10, 3.91(325IX), 3.73, 3.64, 3.46, 3.25(M3) og 2.93(325ETA). Men for din del bør du legge deg på en av de lettere utvekslingene, fra 3,73 og oppover mot 4.10. Selv har jeg 3.91. Det er litt lett, men det går. 3.46 hadde vært passelig til min. Men nå har jeg noen hester mer enn deg også da Det finnes kalkulatorer som man kan regne ut toppfart og farten i hvert gir med forskjellige girkasser og differensialer. http://www.diffsonline.com/techinfo/...Calculator.xls Flott! Akkurat det jeg var ute etter å vite, ihvertfall den siden Da håper jeg bilen ikke blir så ille med diffen som står der nå. Er M20B20 som satt i bilen orginalt. Så regner med det blir greit da med oppsettet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2012 Ja.. Ladalampen lyser ikke når jeg skal starte motoren, men oljelampa lyser. Betyr det null aktivitet fra dynamoen? Eller er ikke denne lampen koblet på med slike M50 konverteringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Virker som pæra i ladalampen har gått, målte god lading på batteriet ved tomgang Men! Noen som vet om en sveiser i Hønefoss området som kan sveise rustfritt? Må fikse eksosanlegget da det henger for lavt i bakkant Kan også nevne at bilen ble testkjørt inn og ut av garasjen idag )))) Mangler litt småting her og der, så kommer update veldig snart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Fikk lyshus til OBC av S:M:G her inne, ene pæra var gått så da ble det LED konvertering av pærene Testet med en LED Her ser man vinkelen veldig godt på LED'n Polaritet på diode er feil på bildet under, hvis noen skulle brukt dette som guide. Passet i huset også Testet og fungerte, så da bytte jeg siste også Fungerte knallbra! Tror min lyser mer enn original pærene, men jeg tok de LED'ene jeg hadde for hånd. Jeg er fornøyd iallefall! Was is dis -BilBruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Ser bra ut, kjekt du oppdaterer med masse bilder. Du finner vel kanskje ei løysing på korleis ein får korrekt forbruk i BC-en med s50b32 og du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Ser bra ut, kjekt du oppdaterer med masse bilder. Du finner vel kanskje ei løysing på korleis ein får korrekt forbruk i BC-en med s50b32 og du? Hehe, kommer stooooor update snart. Bilen er snart ferdig, er bare dilldall igjen og godkjenninger. "Econometeret" på E30'n min har jeg ikke startet med enda, men det kommer. Jeg skaffer duppedingser som fikser problemet for alle 24v motorer med eller uten datasprut. Se annonsen min for mere info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Smart fiks med lysa til OBC! Bilder sier mer enn 1000 ord, så det er bra du er flink til å knipse underveis... Er vel på tide jeg tar en tur å kikker en dag. Har jo ikke sett bilen siden motor nettopp var satt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Smart fiks med lysa til OBC! Bilder sier mer enn 1000 ord, så det er bra du er flink til å knipse underveis... Er vel på tide jeg tar en tur å kikker en dag. Har jo ikke sett bilen siden motor nettopp var satt inn. Seriøst? Så lenge siden du var her altså? Wow Vell, siden den gang har det skjedd mye rart. Har ikke vært flink nok til å knipse bilder men kan lett ta igjen det med arbeidet jeg har gjort. Skal forresten hjem å ta en testtur nå Bare jeg kommer meg ut på veien + over fartsdumper med eksosanlegget mitt...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Noen som har M50 dynamo liggende? Min lager IKKE pene lyder..... Ellers tror jeg bilen er snart klar for godkjenninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå