M3 Yngve Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Jeg har M10 svinghjula, kan du bruke det tro ?
bmwtussan Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Jeg har en m20 b20 motor som skal bort 300.- for den. Ring meg på 99276074
thorbis Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 har en m20b20 liggende ute her som du kan få hvis du henter den. ligger på tyristrand.
handsome Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Jeg har M3 bredding foran å bak i glassfiber, om det er sv interesse? Sent from my Desire HD using Tapatalk
BilBruker Skrevet November 9, 2011 Forfatter Skrevet November 9, 2011 Jeg har M10 svinghjula, kan du bruke det tro ? Takk for tilbudet! Men tror jeg får det iorden nå Jeg har en m20 b20 motor som skal bort 300.- for den. Ring meg på 99276074 Skal tenke på det Får se hvordan ting ligger an fremover, tar kontakt hvis det er nødvendig! har en m20b20 liggende ute her som du kan få hvis du henter den. ligger på tyristrand. Henter den gjerne, sender deg PM Jeg har M3 bredding foran å bak i glassfiber, om det er sv interesse? Har originalskjermer foran, og bilen er breddet bak allerede i glassfiber. Men har du c-stolpe i metall/glassfiber? Men! Er det noen som vet om denne passer E30 med servo? Den er ifra en IX, passer det? Mangler en bit av lengden, så må få tak i den fra selgeren. Blitt en stopper for prosjektet for nå pga mangel på tid, men har lakket motorrommet og driver med rustfjerning under gulvteppet. Bilder kommer så fort jeg får tatt noen, garasjen er opptatt så bilen står tildekket ute denne uken. More to come!
thorbis Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 stikk til heggem og kjøp en. koster en 300 lapp bare
BilBruker Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 stikk til heggem og kjøp en. koster en 300 lapp bare Joda, hadde han gitt meg den prisen så! Jeg fikk pris på 1000kr for det leddet..
Kristov Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 Har M20 svinghjul om du fortsatt trenger.
BilBruker Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Har M20 svinghjul om du fortsatt trenger. Takk, men har fått ordnet et svinghjul nå (endelig)
BilBruker Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Noen som kan hjelpe meg med rattakselleddet? Den biten jeg la ut bilde av, er fra en IX. Og jeg vurderer å kappe av nederste del av mitt rattaksel ledd og bolte den der på med en gjennomgående bolt. Noen som tror det er en veldig dum ide? Noen som har et E30 servo rattakselledd til salgs? Hjelp tas imot! Vil gjerne få satt i motoren til helgen! Kan ikke det før servo er på plass.. -Bilbruker
BilBruker Skrevet November 24, 2011 Forfatter Skrevet November 24, 2011 Rattakselledd på plass, alle deler for å få sammen motoren og få senket den ned i motorrommet. Bare å få tid til det Men jeg kikket litt på denne: http://www.ebay.com/itm/EURO-Racing-Chip-91-94-BMW-E36-320i-325i-E34-520i-525i-/390361927391?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ae3624edf#ht_1472wt_1272 Noen som har vært borti slike ebay chip'er? Mine ECU hjerner: By bilbruker at 2011-11-24 By bilbruker at 2011-11-24 Motoren VAR automat, men jeg har konvertert til manuell. Har dette mye å si for valg av chip? Takker for alt av svar og hjelp!
BilBruker Skrevet November 24, 2011 Forfatter Skrevet November 24, 2011 Oljepanna under veiva er fjernet. Bøyde den festebrakketen under veiva der, pga den var til E36 oljesil. Gjøres klar for bil masse små endringer for å få den rett i en E30. Oljesil fra E34 med ny pakning, klar for montering. Denne ble fjernet E36 oljeplate under veiva. Nyvasket bunnpanne, så helt forferdelig ut så det var nødvendig med vask. Kunne blitt bedre, men var i siste liten før montering. Ny update med bilder snart på vei! Bunnpanna er montert
BilBruker Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Igjen, noen som har chippet M50'n sin med en slik 50$ chip fra Ebay? Fant en som var dyrerer som visstnok skulle være dynotestet, men kostet vesentlig mer.
Papperboy Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Min anbefaling er å holde seg unna de.. vet lite om de men hvis de hjelper så hjelper de minimalt og hvis de ikke virker har du kasta bort masse tid og spenn på noe som ikke fungerte.. bare mine tanker grenrør og luftfilter og slikt er nok bedre å satse på...
BilBruker Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 Min anbefaling er å holde seg unna de.. vet lite om de men hvis de hjelper så hjelper de minimalt og hvis de ikke virker har du kasta bort masse tid og spenn på noe som ikke fungerte.. bare mine tanker grenrør og luftfilter og slikt er nok bedre å satse på... Ja, tror jeg dropper det Fredrik Har snuset på en M50B25 for en rimelig penge, så kanskje den havner oppi istedet. Eneste jeg må skaffe meg itillegg da er en mellomaksling som passer M50 kasse. (E30M3 eller E36 328/M3 troooor jeg). Er tilbake i Hønefoss for semesteret, men er syk så det har blitt lite skruing..:/ Men har fått loddet og gjort ferdig adapteret mitt mellom E30 ledningsnettet og M50 motornettet. Ikke akkurat så spennende, men et bilde kan jo ikke skade Lakket opp kantene på dørtrekkene, skinntrekk med chrome er ikke nice Bilen slik den står idag Nylakkert motorrom (fra bilen ble lakkert. Her uten klarlakk) Også har jeg funnet noe artig å leke med, nemlig en microprosessor som kan brukes til alt! Kan sende og ta imot signaler, kan brukes imot skjermer/sensorer/led's/servoer osv osv.. Alt må programmeres, men heldigvis er jeg en programmerer så da går den biten bra Arduino Mega 2560 Litt av pakken som kom med utstyr og deler til første ideen min med shiftlight blandt annet. Skal bruke en laptop i bilen for å overvåke motoren via en "BMW Scanner", OBD sak. Men Arduino'n har mange bruksområder! Skal koble opp en skjerm til denne for å få ut tall og opplysninger, men skal vurdere å lage noen av disse tingene: -Sensorer for understell, for å mappe kjøring. Bruke sammen med GPS mottakere som jeg har, kan bli kjekt det for å tegne opp et kart på laptopen og lagre data om rundene. -ute/inne temp -RPMlight/shiftlight, sånn som BMW Motorsport rattet har. Skal ikke integrere det på rattet, men ha det rattstammen kanskje? Foran instrumentpanelet. Tenkte da at det er 8x leds (som kan lyse opp rød/grønn/oransje), og starte å lyse ved 5000rpm opp mot sperra (grønn/oransje/rød) og når "shiftlighten" trår til så lyser alle 8x leds rødt. Kanskje blinker? Har hatt mange rare ideer om hva jeg kan bruke den til, måle puls på sjaføren kanskje utifra hvor på banene han er Bare å komme med ideer til bruk! Kanskje ting blir utviklet og solgt når det er ferdigstilt og testet. Ideen er iallefall å hente ut data fra en M50B20/B25, og andre forhold rundt karroseriet/bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå