KalleCow Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hei Har en bmw e46 320D 2000modell. Her om dagen begynte det bare og blåse masse luft inn i kupen på bilen. Jeg har A/C anlegg i bilen og den har alltid regulere seg veldig fint. Jeg prøvde å kjøre hastigheten på viften manuelt opp og ned, men den blåser konstant helle tiden uansett hastighet på displayet. Temperaturen fungere som den skal, men viften henger på nesten max hastighet hele tiden. Det begyner å skje etter noen minutere når bilen har startet. Leste litt på nettet kom fant dette: http://www.justanswer.com/bmw/2qb88-bmw ... -runs.html Er det noen som vet hva det kan være som gjør at viften henger seg på en hastighet? kan det være den dupeditten under dashbordet som har kalle navn "hedgehog"? er bilde av den på linken.. Tom Wolf
2000Touring Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Med stor sannsynlighet er det viftemotstanden som har tatt kvelden(den det er bilde av som du linket til) Den styrer hvor mange Volt viftemotoren skal få, i forhold til hvilket trinn du setter den på displayet inne i bilen. I og med at vifta henger seg på en hastighet gir viftemotstanden signal om kun en mengde Volt, og ikke forskjellig - ettersom vifta skal gå saktere.
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 +1 på hedgehog! Min også var gåen før vinteren, vifta mi hoppet på turtall etter start, og la seg alt for høyt i forhold til hva den skulle. Den gikk også et halt minutt etter at jeg slo av tenninga. Stoppa, og så starta en igjen og gikk en stund så ble det stilt. Og ifølge hva jeg har lest, anbefales det og kjøpe denne orginal, da de uorginale vistnok er mye dårligere, og med stor sansynelighet vil feile etter en tid. Dette vet ikke jeg sikkert altså, men bare en heads up. Kjøpte selv orginal og den funker fint enda. Kosta vel 900,- på tilbud hos GS tidlig i vår
KalleCow Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Konge, 1+ poeng!! Se der ja! Var det jeg tenkte. Den ligger for kr 1067kr hos GS bildere (orginal altså). Skal kjøpe meg en slik. Kan tenkte meg det er dyrt å få et versted til å bytte denne.. De må jo sikkert feilsøk også xD Fant også på nettet en video som viser nøyaktig hvordan du bytter den. Helt Genialt. Ligger den ut her, så vist noen andre får samme problem kan de se hvordan de gjør det Takker for svar!! Tom Wolf
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Konge, 1+ poeng!! Se der ja!Var det jeg tenkte. Den ligger for kr 1067kr hos GS bildere (orginal altså). Skal kjøpe meg en slik. Kan tenkte meg det er dyrt å få et versted til å bytte denne.. De må jo sikkert feilsøk også xD Fant også på nettet en video som viser nøyaktig hvordan du bytter den. Helt Genialt. Ligger den ut her, så vist noen andre får samme problem kan de se hvordan de gjør det Takker for svar!! Tom Wolf Veldig "enkelt" og bytte denne. Dvs, det er enkelt, men litt knotete og få den ut da den sitter på klips rundt, og vanskelig og komme til. Men Har du passe god tolmodighet så går det nok bra
KalleCow Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 Vist jeg kan spare å ta bilen på verksted så har jeg god tolmodighet Skal nok klare det selv. Størte problemet mitt er vel at jeg som oftes ikke vet hvordan jeg skal gjøre det. Og må gå på verksted av den gunnen, men med den videoen skal jeg klare det Takk igjen for hjelpen! Setter stor pris på svarene. --------------------------------------------------------------- Til info! Jeg har fått byttet delen, og nå fungere det som normalt. Det var altså den som var problemt. Tok meg nesten 1 time å bytte den. Den kostet 1068kr på Gsbildere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå