Byman Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Heisann. Vet ikke hva man skal kalle denne måleren. Håper dere skjønner hva jeg mener. En liten ting jeg lurer på som jeg syntes er ufattelig rart. Har en BMW 320Bensin 1997 mod. Når jeg står stille og ikke har noe turtall forsvinner nåla over 3 liter på mila. Om jeg er i nedoverbakke og bare triller mens jeg har 2-3 tusen omdreininger viser den litt over 0. Hva kan være årsaken til dette ? En liten filleting om det ikke er noe rart, men hadde lyst til og spørre tilfelle noen hadde ett glupt svar til meg
ehrnst Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 1: du bruker jævlig lang tid på å kjøre en mil på tomgang, derfor viser den slik 2: du bruker nesten ikke bensin når du motorbremser Årsak: Ingenting. Forbruksmåleren fungerer som den skal
Byman Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 1: du bruker jævlig lang tid på å kjøre en mil på tomgang, derfor viser den slik2: du bruker nesten ikke bensin når du motorbremser Årsak: Ingenting. Forbruksmåleren fungerer som den skal Takk for svar Og takk for at du lærte meg hva det het forno Syntes bare det var litt rart at den plutselig ble sånn. Før sto den jo på 0 når jeg sto stille.
vidar73 Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Min e 46 står også på 0 når jeg står stille med motoren på tomgang...
Byman Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Hvis det er sånn som ehrnst sier, vill det si at bilen min spytter ut bensin når den står på tomgang ?
F10 Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 På alle mine BMW'er - '83 732i, '87 735i, '96 523i, '01 525dA og '11 520 dA - har forbruksmåleren stått på max ved tomgang. Forbruksmåleren angir feil verdier under 20 km/t. Har du ikke bensinkutt, ville katalysatoren (om du har) gått føyken. Alle biler (bensin) med elektronisk innsprøyting har bensinkutt ved motorbrems. Hvordan det er på eldre BMW'er med mekanisk innsprøyting (Kugelfisher?) vet jeg ikke. Bosch (K-jetronic) kom vel først på 735i og 635i rundt 1979. Går motoren på tomgang, spytter den bensin inn i sylinderene. Noe må den ha for å gå rundt. Det den ikke forbrenner fyker ut sammen med eksosen.
Kvasi Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hvis det er sånn som ehrnst sier, vill det si at bilen min spytter ut bensin når den står på tomgang ? Ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå