superb21 Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Begynner å komme endel rust på kanalene på min E39, vurderer hvertfall å bytte en av kanalene. Når jeg ser på delekatalogen til GS er kanalen integrert til dørterskel og videre langt opp på B-stolpen, delen koster den nette sum av 6500,- Må man bytte ut hele denne delen eller finnes det andre løsninger? Skjære ut selve kanalen og bare bytte denne? Noen som har erfaringer?
Stonescream Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Om det er bare enkelte steder og du har mekkeplass og sveiseapparat, går det jo å kutte ut delene som har rust, sveise på nytt og lakkere fint på toppen?
superb21 Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 Har en bekjent av meg som kan gjøre jobben, men den ene kanalen er såpass stygg at det er like greit å bytte hele. Rart at man ikke får kjøpt løse kanaler, til en litt snillere pris.
Mikael-B Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Ser at ETKen på GS er litt misvisende, trur man bare får kjøpt hele den delen inkl. B-stolpe, siden den står som B-stolpe på navn. Dvs. ikke kun nedre ytre kanal. Litt rart siden man får kjøpt indre kanal til bare 1100,-.. Men ring eller send mail til GS, event. din lokale BMW forhandler og hør
superb21 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 OK! Skal ta en prat med dem, takk for svar.
Thundercoil Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 koster 4600,- på koed.. Ser ut som det er med B-stolpe det også. Bruk realoem.com til å finne delenr. Så går du på koed.no->handlekurv og søker på delenummeret. Koed selger mye rart som du bare finner med delenummer, og ikke i nettbutikken deres. På mekonomen.no har de bilde av ytre kanal uten b-stolpe, men det står ikke pris. Kanskje det bare er et standardbilde, og at den også har b-stolpe og er like dyr. Går jo an å sjekke.
superb21 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 Var jo en litt mer fornuftig pris hos Koed.no. Skal ringe mekonomen og høre, takker for svar. Litt overrasket over at det er et såpass stort rustangrep på en 2001 mod som bare har godt 150,- Er det noen form for galvanisering av karroseriet på E39 eller kom det senere??
Havni Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 jeg har samme utfordring på min E39. 98 mod. Det er noe rust på kanalene, og tenker mest på å bytte bilen. Men bilen er utrolig god på alle andre måter med alt utstyr (inkludert soltak!), og med en 3 liters diesel. Har fått pris på ett verksted (Nevland bil) i stavanger som skulle ha ca. 20 000,- hele jobben. Bavaria skulle ha 40 000,- Kjenner dere til andre fornuftige verksteder som kan utføre slike reperasjoner, eller er det mest fornuftig å selge bilen.
Stonescream Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Om bilen er svart/enkel farge og ikke så fantastisk shiny i lakken, kan du feks høre hva prisen blir uten lakkering? Så du får sveisa og montert, men gjør finpussen på toppen selv? Du må såklart være nøye med avfetting, evt sparkling, men det er jo nederst på bilen så er du noenlunde jevn med sprayboksen, fargen er enkel og du tar så å finsliper og polerer kan det bli helt kurrant.
Havni Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 hvor mye ville slikt kostet? hvilket dele nr har kanalene, skulle likt å visst prisen på dem.
Hauso Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Du får helt sikkert kjøpt ytre kanal løst, og det er heller ikke allverdens jobb å bytte ring Bmw/gs og hør om de selger kun kanalen.. Har du en kompis med et sveiseapparat og litt vett, burde det gå greit. Sleng ut noen bilder av skadene da, synes det er rart at det skal være såpass ille på en så ny bil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå