gullsakar Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 dama i skranka på verkstedet ville ha 7500 penger for å bytte begge bakre bærearmsforinger i forstilling og begge fremre foringe på bakaksel.... insane mye spør du meg..??? foringene koster vel 1500 kr maks tilsammen for alle.. bedre enn originalene også iflg GS. noen som har byttet disse selv? MÅ man ha det verktøysettet til foringer for å få ut foringene bak..?? jeg har tilgang til lift så da er det vel easy med de foran hvertfall.. noen?
KalMar Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Det hørtes jo ikke så stein galt ut egentlig. men nå hvet ikke jeg hvor vanskelig det er å bytte foringer på denne bilen E46?
Simpel Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Bytte foringer kan bli dyrt fordi det kan ta lang tid å få ut de gamle. Et verksted brukte type 5 timer på å bytte traversforingene på min E34, og det ble ikke noe spesielt billig nei.
gullsakar Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 de foran tror jeg er nokså enkle.. ihvertfall hvis man ikke bare bytter foringa men hele hålleren også.. litt dyrere men bare av med gamle å på med nye da.. bak er jeg litt usikker..
gullsakar Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 de foran tror jeg er nokså enkle.. ihvertfall hvis man ikke bare bytter foringa men hele hålleren også.. litt dyrere men bare av med gamle å på med nye da.. bak er jeg litt usikker..
Geffi Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 traversforingene på E39 touring er enkel hvis du har rett verktøy hvis ikke er det en god del timer i arbeid... og mye varme...
Azeton Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Høres lettere ut enn det er.. Trenger som regel presse når man bytter foring..
gullsakar Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 ja da snakker vi om det forings settet til et par tusen vel...?
FKS Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 dama i skranka på verkstedet ville ha 7500 penger for å bytte begge bakre bærearmsforinger i forstilling og begge fremre foringe på bakaksel....insane mye spør du meg..??? foringene koster vel 1500 kr maks tilsammen for alle.. bedre enn originalene også iflg GS. noen som har byttet disse selv? MÅ man ha det verktøysettet til foringer for å få ut foringene bak..?? jeg har tilgang til lift så da er det vel easy med de foran hvertfall.. noen? MøøøøEE penger for det ja!! Hørte med BMW i kongsvinger hva dem skulle ha for det,1500kr pr side. Da har jeg deler selv da. 7500kr, det kan jo være 1/3-1/4del av bilens verdi. (Vet ikke med bilen din da!) Dem tar seg godt betalt.
Ripper87 Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 bilia sku har 42-43k for å bytte registerdekselpakning på min.. da sku de bytte begge toppakningene (noe som er vanlig) har jeg hørt, kjørte bilen 3-4 km lengre til en Heggem som gorde det for 15k + bytte alle plugger toppdekselpakning å en foring i bakstilinga han har da ikke bytta toppakninga da den overlevde kan være en del penger på å sjekke rundt var da i kontakt med 4 andre verksteder som ikke hadde verktøy til å gjøre jobben
Robin L Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 dæven, over 40 k for regiskterdekselpakning ja. lønner seg jo å bytt motor istedet da :/ får håpe jeg ikke må opp med det der ass. du må lage post om bilen din forresten, ripper : ) til trådstarter: trur ikke det er såå ille. slike ting tar fort litt tid. har selv knotet med å presse ut gamle foringer og inn med nye. ett rent h**E. nå kjøper jeg bare komplette stag osv. men værre om det er bærearmer osv da, da lønner det seg jo å presse inn nye foringer for å si de sånn .
LarsBMW Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 2 timer på de bak, 1,5 foran og hjulstillingskontroll etterpå. Blir glatt 7000,- det.
gullsakar Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 da har jeg hørt med flere verksted å fått prisen ned til 4500 for samme jobb.. 6100 med 4 hjulskontroll i tillegg.. tipper jeg kommer til å bytte de foran selv.. bestiller nye hele sett med holdere også.. og en 3 armet avtrekker på biltema for 199 kr... så får jeg verksted til å ta de bak samt kontrollen.. ska bli digg å bli kvitt ristinga nå...
bricks Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 da har jeg hørt med flere verksted å fått prisen ned til 4500 for samme jobb.. 6100 med 4 hjulskontroll i tillegg.. tipper jeg kommer til å bytte de foran selv.. bestiller nye hele sett med holdere også.. og en 3 armet avtrekker på biltema for 199 kr... så får jeg verksted til å ta de bak samt kontrollen.. ska bli digg å bli kvitt ristinga nå... Ta å legg ut bilder/diy på jobben?
bjsyse Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Ligger en tråd her inne med masse info for foring bytte. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=195209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå