Gå til innhold

Hvordan bytte gulvtrekk e36? DIY?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke bare å ta ut seter og lister + midtkonsoll og så røske av?

Tar du bort listene ved dørene feks er jo teppet løst nedpå ( min E39 i hvert fall ) så om du starter der, er det vel bare å fortsette å ta bort det som holder teppet/gulvmatten.

Skrevet

Er vel ikke så lett å forklare lett?

Jeg ville tatt ut setene og sitteputen bak.

Så listene langs dører og evt fremfor pedaler osv.

Midkonsollen kanskje og så er du snart i mål om ikke noe av seteryggen holder lister eller kanter av teppet på plass?

Skrevet

E36 har et lite teppe som overlapper det store gulvteppe,så man trenger kunn å ta av baksete,trenger ikke å røre seteryggen(hvis jeg husker riktig),også ut med fører setene også listene ved dørene også midtkonsoll også er det noen ting ved girstanga som du ser når du kommer så langt.Husker ikke alt.

Er bare å gjøre som Stonescream sier :)

Skrevet
Tusen takk for hjelpen :)

Samme teppe på coupe og sedan?

Beklager for sent svar,akkurat det er jeg litt usikker på desverre.

ingenting å beklage for!

Noen andre som vet ? :)

Skrevet

3 - serie E36 3 serie (91-97) coupe 318isM42.

Delenummer: 51478187151 GOLVFOERKLAEDNAND FRAM (ANTHRAZIT 93) org (ANTHRAZIT 93)

3 - serie E36 3 serie (91-97) sedan 316iM43.

Delenummer: 51478187151 GOLVFOERKLAEDNAND FRAM (ANTHRAZIT 93) org (ANTHRAZIT 93)

Sammenlignet delene på GSBILDELER med Sedan/Coupe jeg har,å da stemmer det at dem skal passe hverandre di store.

Men ikke dem små bak.

3 - serie E36 3 serie (91-97) coupe 318isM42.

Delenummer: 51478187576 GOLVFOERKLAEDNAND BAK (ANTHRAZIT 93) org (ANTHRAZIT 93)

3 - serie E36 3 serie (91-97) sedan 316iM43.

Delenummer: 51478187137 GOLVFOERKLAEDNAND BAK (ANTHRAZIT 93) org (ANTHRAZIT 93)

Kanskje greit å ringe GS eller sjekke selv så jeg ikke tar feil,men har sammenlignet.

Skrevet

Har byttet gulvteppe i min e36 tidligere. Som nevnt lengre opp så er gulvmatta delt rett ved baksetet. Tar du av sitteputen bak, så er den bakerste lille biten så å si løs. Plukk av alle listene i alle dørkarmene, og løsne dekselet som går mellom dørene som setebeltet henger i. Deretter er det ut med midtkonsoll og seter. Når alt dette er plukket ut, så skal det være ganske greit å få byttet det. Kanskje det er en fordel å plukke av dekslene under hanskerom og ratt for å komme til bedre, men husker ikke i farta da det er lenge siden jeg gjorde det sist.

Et tips jeg kan gi er iallefall å ikke bryte mye på midtkonsollen, finn ut hvor den sitter fast, mye plastikkdrit der som knekker fort om du er litt hardhendt.

Skrevet

E36 318is 93 mod coupé: 51478187152

E36 318i 93 mod sedan: 51478187152

Så lenge gulvteppet er samme farge i coupe og sedan, har de samme delenummer.

Så de burde jo passe overens da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...