Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E46 318 Touring 1999 mod. Bilen har gått 150000 km. Gul motorlampe lyser på bilen. Forrige eier skiftet Lambda, LMM og veivhusventil om jeg ikke tar feil. Lampa lyser fortsatt et år etter. Bilen går helt normalt og drar godt. Kan ikke helt skjønne hva dette kan være da bilen oppfører seg helt normalt. Var og tok diagnose på GS Bilverksted. De konkluderte med at styreenheten/hjernen var gåen siden lambda, LMM og veivhusventil var byttet.

Må jeg virkelig bla opp 12500 kr for ny styreenhet for en bil som går som en klokke ?

Skrevet

Denne lampen kommer og går med ujevne mellomrom på bilen min også. Aldri vært oppdaget noe på merkeverksted, og ingen problemer med bilen. Hørt om flere tilfeller, også.

Skrevet

Jeg ringte opp GS for å høre hvilke feilkoder som kom opp. De hadde ikke notert noen koder og hevder de kun fikk opp melding om feil på styreenhet ;) Ikke m ye svar å bli klok av.

Skrevet

Er Emission control-air pump systemet ditt i orden da? Hender seg at lokket på luftpumpa løsner og da fungerer ikke systemet optimalt:

o9b8o5f7dqk5f2jc0x0y.png

Skrevet

Feil på styreenhet? Altså, hvis de bruker PA Soft f.eks som feilkoder lese kommer det opp feil i kategori > DME. Dvs feil i motorstyre-enheten. Ikke enheten i seg selv, men i en av kretsene den kontrollerer.

Få testet bilen din på nytt, kan evt hjelpe med det :)

• 1 month later...
Skrevet

Takker for gode råd :) En kompis med bmw erfaring kikket over motoren i dag. Lokket til luftpumpa var løsnet på en side og blåste ut luft. Lyden på motoren forandret seg når jeg klemte det sammen. Da er det å få skrudd lokket fast med drill og 2mm gjennomgangsbolter tenker jeg ;) Skal se om motorlampa slutter å lyse etter at batteriet kobles av og på igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...