bmwmainn Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hva tyder det på når olje jeg peiler er lysebrun når jeg tørker av pinnen i papiret? En "sunn" olje bør vel egentlig være mer svart eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 typisk tegn på toppakkning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmainn Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Ved toppakning vil vel olja bli mer gråhvit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hvordan ser det ut under lokket til påfylling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmainn Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Ikke noe unormalt der. Ikke noe særlig med olje på lokket hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Legg ut et bilde av hvordan olja ser ut på peilepinnen, så er det lettere å gi råd. For meg så høres det ut som olja er helt ok, så lenge den er lysebrun og klar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Legg ut et bilde av hvordan olja ser ut på peilepinnen, så er det lettere å gi råd.For meg så høres det ut som olja er helt ok, så lenge den er lysebrun og klar. + 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Om olja er lysebrun , klar og nesten gjennomsiktig ? Gullegod....Om det er antydning til hvitt slim...da er det noe dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Lys\ gyllen brun olje = ganske nylig byttet olje og ren og pen motor innvendig Svart = gammel og full av sot partikler, bensin osv.. Hvit\grå = vann\kjøle veske i olja, ofte tein til blåst topp pakning Sånn enkelt og kjapt forklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 jeg hadde også slik olje å min e46, da var det tett veivhusventilasjon. Senneps gul olje på peilepinna og rundt påfyllingslokk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xlibris Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 lyse brun olje er tegn på sunn og fin motor. kort å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå